Megszokott jelenség, hogy amikor olyan film ér el nagy bevételt, ami az egyénnek nem szíve csücske, akkor előbújik belőle az addig mélyen benne rejtőzködő, objektivitással átitatott filmesztéta.
Amikor ugyanezt a globális rajtot meglovagolta a Jurassic World vagy Az ébredő erő, akkor is itt kellett volna sokaknak állni, hogy ugyanemiatt méltatlankodjanak. Hiszen mindkét film a korábbi nagy előd hírnevéből és gyengébb másolásából kovácsolt eredményt.
Ha az általánosságban rajongóilag elfogadott Rottentomatoes értékeléseit nézzük, akkor egyébként az látható, hogy míg a Halálos iramban előző, 7. része 79%-os kritikai értékkel bír, a 6. 69%-os, addig az új rész 66%-on áll (két nappal ezelőtt 64%-on volt), tehát valóban lehet számítani arra, hogy nincs az a minőség, mint az előző résznél (bár ki tudja, hogy ott a Paul Walker-hommage mennyit nyomott a latba), de érdemes azt is figyelni, hogy ugyanez az oldal a Halálos iramban legelső részét csak 53%-ra értékelte, a másodikat 36-ra, a tókiósat 37-re, míg a negyediket csak 28%-ra. Vagyis az új film minőségileg jobb, mint az "aranykorként" dicshimnuszozott régiek, és a "bugyuta gagyik" között sincs számottevően lemaradva.
Egyébként pedig megsúgom a globáis rajtrekorderi titkot: mindössze annyi történt, hogy ezúttal Kínában is ugyanakkor mutatták be a filmet, mint a világ más pontján, így összeadódtak a bevételi értékek. Mindez azonban a statisztikát nem hekkeli meg, eettől még a tény tény marad, jelenleg a Halálos iramban e kategória listavezetője. Javaslom, hogy akit érdekel a film, az nézze meg, ne látatlanban ítélje meg, akit meg csak a régiek hoztak lázba, böngésszék a fenti adatokat, akiket meg eddig se érdekelt egyáltalán az lapozzon.
S ha sikerült nyugvópontra térni ezen a szörnyűségen, hogy egy amerikai blockbuster film sok pénzt termelt, akkor mindenki nyugodtan üljön vissza a félbehagyott Ingmar Bergman, Federico Fellini, Jean-Luc Godard, Andrej Tarkovszkij stb. filmje elé. :)