Keresés

A te házi-mozid (szobád?)

2013. október 11., péntek 22:18
Amit látsz a videón:

5000 rpm rajtprogram, 8200 rpm-nél váltás (műszeregység 8000 rmp-ig skálázva, vicces látvány volt mindig, mikor leforgott :D), 3-ból 4-be gangnál asszem 150 km/h.
Sípolás - váltójelző.
Szar AFR, 14 körül kellene lennie.

20 mp-nél heeltoe (gázrugás - jobb lábaddal fékezel, de ugyanazzal lesarkalod a gázt - visszaváltáskor, jobb fordulat miatt, ez BMW-be is megy most már, csak ott nincs ilyen hangorgazmus).
0
2013. október 11., péntek 22:16
Szívesen olvaslak benneteket, de nem lehetne ezt mondjuk a chatben folytatni? :)
0
2013. október 11., péntek 22:13
Na akkor OFF-oljunk! :)

Én is örülök, mert szeretem ezeket kidumálni. Az elején leszögezem, hogy engem a rongyrázás, csak optikai tuning, látszunk erősebbnek, mint amik vagyunk soha nem jött be. Inkább szolidabb megjelenés, de ha rá kell lépni a gázra, akkor én hagyjam ott - főleg kanyarban (imádom a hegyi szakaszokat, sok egyenesben bátor sofőr bedarázik a kanyarban).

Édesanyám autóján tanultam meg vezetni, egy ’95-ös 1.6-os benzines Seat Ibizán. Ott volt egy minimál upgrade, K&N direktszűrő és Supersprint kipufogó rendszer tekintében, meg egy Magnum sportlambdaszonda csoda kütyü nevében, de ezt az ördög vihetné el, mert szart se ért. Sebaj, ekkor még zöldfülű voltam.. The Rookie :D
No az első saját egy Honda CR-X volt, 2. generációs, 91/11 havi, ZC motoros (itthon D16Z5 kóddal fut, 124 lovas nem VTEC motor – de mivel nyomatékosabb jóval a 4000-ig, ezért hegyivadászatra nekem jobban bejött a motor karakterisztika, mint a 151 lovas VTEC motoré). Balatontól délre vettem meg egy akkor velem egykorú sráctól, annyi tuning volt rajta, hogy nem a gyári felnije volt rajta + Type R matrica a motorháztetőn (már akkor röhögtem azon, mert CR-X-ből soha nem létezett Type R kiadás). Volt egy-két esztétikai hibája, a srácnak szerintem nem volt pénze foglalkozni vele (pl. 1 évvel később derült ki, hogy a szelepfedél tömítésből nem megvette a legolcsóbb 5.500,- forintos után gyártottat, hanem szilopaszttal kinyomta, jó lesz az is alapon). A kötelező szerviz dolgokon túl akkor annyira komolyabbat nem terveztem módosítani rajta, kapott egy APEX ültető rugó szettet és KYB gátlókat. S most itt eloszlatom a tévhiteket, a csak ültető rugó , ha kanyarsebességet akarsz növelni édeskevés, optikán túl semmire sem jó. Nekem pont az ellenkezőjét mondták, de a személyes tapasztalatom ezt támasztotta alá. Kb. az 1.000 km-es majdnem új rugót eladtam, helyére jött egy TEIN Basic coilover, első, hátsó ST stabilizátor rudak (első gyári 19 mm-es üreges, ST 24 mm tömör, hátsó gyári 15 mm-es üreges, ST 22 mm tömör, 3 fokozatban állítható dőléssel), első-hátsó Cusco toronymerevítő, első Cusco bölcső merevítő, hátsó Carbing bölcső merevítő, Energy Suspension poliuretán szilent mindenhol.

A TEIN alapból járó rugóerőssége nem volt elég nekem (elől: Honda gyári 2,2 kg/mm, TEIN alap 8kg/mm, de ezt feltornáztam 10kg/mm-re, hátul:  Honda gyári 1,8 kg/mm, TEIN alap 4kg/mm, de ezt feltornáztam 8kg/mm-re). Toyo T1R gumik 195/55R15 méretben (később BFGoodrich slick-et is vettem hozzá, de az soha nem került fel a Hondára, ellenben a később tárgyalt, jelenlegi vasra megegyezik a váltóméret, füstölni lehet felrakom), Enkei 5. gen Civic gyári felniken. Télire megkapott egy 6. gen gyári 14-est, Toyo S942 185/60R14 téligumákkal. Ezzel a futómű setup-al fekvőrendőrön 3 (!) kerékre állt a kocsi mindig, a hátulját a 95 kilómmal ugrálva rajta alig ment pár mm-et lejjebb, volt hogy egy kátyúnál – még akkor 3 pontos gyári övvel – kirepültem az ülésből. Emiatt már használhatatlan lett utcára. A kocsit belül először berendeztem, Mugen szőnyegek, pedálkoptatók, ez a kettő ment a levesbe, amikor kibeleztem a kocsit belül, így 80 kilótól megszabadulva s átadva magam annak, hogy engem és a kipufogót csak egy belső borítás nélküli padlólemez választ el. 5Zigen kormány, tudomásom szerint még most is egy létezik az országban ebből a fajtából, Japán Ebay-en lőttem 150e akcióról 80e-ért. Quick release hub (tehát a kormányt letudtam venni egy kattintással, s mindig cipeltem magammal, néztek rendesen :), főleg a rendőr, amikor benézett a kocsiba s kereste a kormányt, én meg ott dugdostam magam mögött :D), Buddy club rövid váltókar és váltógomb, ES poli szilent. Motor 4-2-1 GReddy leömlő (4-1 a gyári), katalizátor BLOX csővel kiherélve, Buddy club versenyrendszer (ami túl kép. 50-es cső végig, nincs, ismétlen semmilyen zajcsillapítás nincs rajta, csak cső végig, igaz azért a hátul úgy hajlították meg, hogy emlékeztessen külalakjában egy hátsódobra). Crespo stage 4-es vezérműtengely (DOHC motor), ami fél utca – fél pályának felel meg, sikolt hengerfej, Skunk2 nagyobb pillangó, AEM CAI (Cold Air Intake – tehát nem olyan, mint a legtöbb gagyi légszűrő, hogy amikor lecseréled a gyári, amúgy hideglevegőt szívó rendszert és egyből az új direkt meleget szív, hanem ez a ködlámpáig, teljesen alulra leért, a vízfelszívás elleni védelem egy bypass-al volt megoldva).

Buddy club kondenzátor, NRG gyújtásrendszer. GReddy fokolótárcsa, AEM átméretezett feszítőszíjgörgő. Így jött ki a 160 lóerő 124-ről. Ez kb. egy stage 2-es szívó tuning, mehettem volna 3. szintre is, erősebb dugókkal, hajtókarral, de leálltam vele, mert az ECU-t nem tudták hozzáírni jól (több benyát nyomot be, mint ami kellett, kb. 10-11,5 AFR értékkel – a normális 13,5-14,5 AFR lett volna, lásd a videón a kijelzőt). Még egy pár műszer segített a benti tájékozódásban, az említett AFR jelző, ennek a márkájára már nem emlékszem, illetve egy STRi váltójelző lámpa (ezt hallod sípolni a videóban). Emellett még az egész autón elég nagy kasztni munka volt, teljes restaurálás (rozsdamentesítés, a hátsó sárvédőket vágni kellett, annyira kuka volt, full alvázvédelem, üregvédelem, teljes gyári fény, naná, hogy gyári Honda CR-X NH-526M fekete szín, erre a mai napra emlékszem, szélvédő / ablakok cseréje vadi újra). Mivel az ECU-t nem lehetett beállítani (gyakorlatilag pisálta ki a benzint a kipufogón, 15-16L-es fogyasztással), ezért visszaálltam a motorban gyárira, így 750e-ből 200e-t visszanyerni. Készen volt a JDM style Honda, akkor aktív előfizetője voltam a HondaTuningMagazine-nek az USA-ból, ott szó is volt egy olvasói ride rovat megjelenésről esetemben + TheZCR USA fórumon aktív voltam szintén.

Kb. ekkortájt kellett átvinnem egyszer az ügyvezetőm számára lízingelt E90 320d automatát gumicserére. Naná, hogy kipörgés gátló nélkül mentem végig :D :D
S ekkor megtört valami bennem a Honda felé, még jött újabb vétel akkor is a verdába, Sparco csővázas versenyülés, TEIN motorháztető teleszkóp, s egy felni vásárlás volt az utolsó beszerzés.

Ezen beszerzésen meg is látszott a tudatalatti elképzelésem így utólag visszagondolva, mert egy ROTA 16-os felnit vettem. Mint Te is látod, az eddig felsorolt alkatrészek mind egytől egyig japán vagy amerikai teljesítményjavítók, de a ROTA a drága japán felnik replikája, így ez volt az első replikám a repertoáromban. Jött a se veled se nélküled időszak 2-3 hónapon keresztül, míg végül rászántam magam, egy magyar rapper srác vette meg a kocsit, majdnem annyiért, amennyiért én vettem akkor 5 éve anno.
Köze 4 millió forint ment el a kocsira, a kocsi árán felül, de az élmény örökre megmarad, mint első autóm. Számtalanszor mentünk illegál versenyekre, persze nem drag, hanem hegyi verseny, volt itt vonat előtt átrepülés, egy párszor tényleg majdnem ott maradtam kategória volt (mielőtt nekem ugrik valaki, a biztonságot amennyire lehetett, mindig szemelőtt tartottuk, pl. nálunk alapnak számított, hogy ahol más is, tehát külsős is felbukkanhat, ott nem nyomtuk neki).

Állítson emléket az alábbi videóm:
http://www.youtube.com/watch?v=3xrLJ30MDGU

Így fájó szívvel megváltam tőle, de tudtam, hogy a következő szintén szívó benzines lesz, de hátsókerékkel.

Így vettem meg a kiszemelt 2000-es évjáratú BMW E46 328i-imet. Itt nem upgrade-elek semmit, gyárilag erősebb, mint a volt épített Hondám (a futómű viszont megse közelíti a tuningolt Hondáét kanyarsebesség tekintetében). 2,5 félév alatt a kocsi árának a 1,5-szeresét vertem rá, full futómű csere, automata váltót (na, kicsit elkényelmesedtem akkor :D) kivégeztem, ott most volt manuális konverzió, illetve gyári felnik. Téli BMW Styling 45, 16”-os 205/55R16 Goodyear UG8-al, nyárira meg most szerváltam BMW Styling 72-öt, staggered felni, tehát osztott, hátul szélesebb (E 225/40R18, H 255/45R18 Dunlop-ok), eladva az előző szezonban szerzett M3 E36 Styling24-es felniket. Dinamikus ez a 193 ló, 280 NM, 1450 kilóra, de a 255-öst nem tudom füstölni vele egy helyben azért, akármennyire próbálkozok (nedves úton már félgáznál rázza a popót).

Ez jóval közlekedőbb autó, mint a cerka, emellé akarok majd valami hobbi autót, majd valamikor, de nem most.. :D
0
2013. október 11., péntek 21:14
Jó témát találtatok :D Imádom a régi, amerikai autókat, a 90-es évek óta nem igen láttam olyan autót, ami tetszene. Kicsi korom óta van egy nagy szerelmem (a Mustang és a Chevy Chevelle is az marad, de bármelyiket dobnám érte):



De most tényleg, van-e ennél szebb autó? Számomra nincs. Előbb vennék ilyen autót, utána jöhetne csak a jogsi :D Itt a városban egy időben gyakran láttam egy vajszínű ilyen csodát. Kb. olyan volt nekem mint pl. valaki másnak Scarlett Johansson-t látni élőben :D Csak még szebb.
0
2013. október 11., péntek 21:00
A 69 Mustang nagyon szép. Igaz nem apró a 25 rongy, de inkább magyar szemlélettel nézve.
Challenger az álom izomautóm, egy 440es Magnum-mal, de szép lenne:) Persze a Charger se egy elutasítom verda.

A Nova is jó választás lenne. Korábban láttam egyet itthon elkelni, nem emlékszem mennyiért, de nem volt olyan sok. Persze dolgozgatni kellett rajta, viszont alapnak első osztályú állapotban volt.
Savkád nem tudom elérhető idehaza?

A bömös gyakran előjön :) Megértem miért,kétségkívűl jó autók, a régiek dögösek, főleg a kereklámpások, és látom ebben egyetértünk.

OT-ra nem kis pálya kocsit vinni, nem kevés munka és pénz az biztos. Viszont a pálya verda is elég szórakoztató tud lenni.

Én régóta Ascona-ban gondolkodom, csak a B típusból elég nehéz találni manapság. Mondjuk egy Manta is fasza lenne :)
0
2013. október 11., péntek 20:46
"Egyébként egy muscle car kevesebbe fájna mint egy ilyen szoba."

Attól függ, hogy melyik. :)
Pl. egy  69-es Ford Mustang Mach 1, ami jó állapotban is van, 25.000 USD alatt nem nagyon kapható.
A régi Charger és Challenger ára is fent van rendesen.

Nekem a Nova (3. gen. 69-74), ami nagyon bejön, s árban is elérhetőbb jóval.

A terv, hogy megveszem s magam újjáépítem (jó azért ne olyat képzelj el, hogy savkádba merítem a kocsirekeszt) szép lassan.

Amin még nagyon agyalok, hogy BMW E21 kiscápa (szigorúan a négy lámpás) s azt totál átépítem, M5 V8 motorcsere, más futómű, fékcsere, de ugye az utóbbi kettő cseréje egy jobbra a muscle car-nál is érvényes, mert a gyári hintafutóműveik és papírfékjeik legendásak.

Még annyi, hogy egy muscle car tudnám OT-ra nyomni, az E21-et átépítve nem, csak pályás verda lehetne.

S csak is benzin szívó motor az etalon nekem. :)
0
2013. október 11., péntek 20:45
Ne b... szét az agyam! Milyen kocsi volt az?! Milyen kocsi van most?!
Jó lenne beszélgetni olya fórumosokkal is akik komázzák a kocsikat is.
Már több 10kiló Tuning-om van, évek óta veszem.
0
2013. október 11., péntek 20:28
"Akkor van program rengeteg. :D"

Igen, s ahogy idősödök, egyre rosszabb. Most pl. újabb lövésem van, imádom az univerzumot, mint témát (azon belül bolygók, más naprendszerek, mélyűrbeli égitestek, s az idegen életformák kutatása), s szeretnék egy belépőszintű amatőrcsillagászati távcsövet, de persze itt sem a legolcsóbbat, mert nem szeretném 2 év múlva eladni (kb. 100e Ft környékén nézelődök, Newton csöveset).

1 hónapja pedig a kézműves borokra kezdtem rákattanni, ott is gondolkodok egy borszakértő elvégzésén, plusz a borok vásárolgatása.

Ott van mellette a síelés, amit az elmúlt pár évben hanyagoltam, előtte viszont 17 évig nyomtam versenyszerűen, abba is vissza akarok már térni, most szépen összevásárolgattam hozzá az új felszerelést (211 cm-es Völkl Super-G léc, Leki lesikló bot, full páncél, sisak, stb.).

Ehhez jön az autó buziságom, azért most se lekvár verdával nyomom (számomra), előző se volt kutya (nekem), csak ott úgy elszálltam, hogy építettem egy közlekedésre alkalmas verdából egy közlekedésre használhatatlant. Természetesen ezeket nem szülői kasszából, hanem saját erőforrásból.

+ mindannyiunk kedvence, a filmgyűjtés, szóval van dögivel, s akkor olyat még nem említettem, mint visszamenni bunyózni, úszni, stb.. :)



0
2013. október 11., péntek 18:39
70-es évekbeli? Melyek a kinézett macák :)
Egyébként egy muscle car kevesebbe fájna mint egy ilyen szoba.
0
2013. október 11., péntek 17:48
Akkor van program rengeteg. :D

Mondjuk egy olyan jó kis verdát én is elviselnék. De megelégednék egy lowrider-el is. :D
SuperHeRo
0
2013. október 11., péntek 17:22
Igyekszem. Csak dollár papa most világkörüli úton van, utalni meg nem akar nekem. :)

Mondjuk ezt a projektet megelőzi a listámon egy  70-es évekbeli muscle car beszerzése, szóval egyenlőre még nem esedékes.. :D
0
2013. október 11., péntek 17:09
Várjuk majd a képeket. ;)
SuperHeRo
0
2013. október 11., péntek 17:09
Ezzel én is így vagyok.
Nekem a moziszoba bőven elég lenne.
Az előtérbe meg max pár poszter a falra, meg ilyesmi, de olyan nagy neon rengeteg nem kellene.
SuperHeRo
0
2013. október 11., péntek 17:00
Egyszer nekem is lesz egy ilyen, de Grindhouse dizájnnal.
0
2013. október 11., péntek 16:50
Az igen!Nagyon állat.Nem is kéne a csilli-villi előtér csak maga a mozi.De az nagyon!
0
2013. október 11., péntek 10:40
Durva.

http://index.hu/kultur/cinematrix/2013/10/10/ilyen_egy_ket_millio_dollaros_hazimozi/
0
2013. szeptember 22., vasárnap 23:59
Ha kicsit lejjebb görgetsz, akkor találsz még képeket a rendszeremről. Most csak az erősítőt cseréltem(STR-DA3400ES), mert az elődje nem hozta azt a szintet amit vártam. Ennek a modellnek nagyon jó hangja van. Semmi izgágaság, de ha a helyzet megkívánja, akkor odacsap. Telt basszusai vannak, a korábbinál(STR-DN1030) főleg ezt hiányoltam. Egyébként kéz alól vettem, 4-5 éves modell, de HD-dekóderekkel rendelkezik természetesen.
0
2013. szeptember 22., vasárnap 23:36
Szép, erősítőd odabasz :-) Sony elég jó, nekem BD, 3D tv mindenem sony eddig semmi problémám vele. Már csak egy jó kis erősítő kellene sonyba :-) Mennyibe fájt az erősítő és hogy vetted? (Hangfalszettel együtt vagy anélkül) Na és persze az is érdekelne mi a tapasztalod vele filmezés közben.
0
2013. szeptember 22., vasárnap 22:09
Tegnap érkezett meg az új erősítőm. A Super Audió CD-ket élvezet vele hallgatni, nagyon szépen szólaltatja meg. És persze mozira sem utolsó.

0
2013. május 23., csütörtök 0:26
Köszi!

Épp most néztem a cuccoson az Erőnek erejével-t, majd szétvitte a szobát. Brutál a hangja.
0
2013. május 22., szerda 23:27
nagy respect a cuccaidnak
0
2013. április 16., kedd 13:30
csak egy olcsó ötlet

0
2013. március 10., vasárnap 0:16
Most éppen az új Pana TX-P50ST50-en nézem a Youtube-ról a Maroon 5 - Payphone videót és teljesen le vagyok döbbenve hogy ez is milyen jó minőségű ezen a TV-n. Ezek után nem tudom elképzelni hogy a VT50-es mitől lehet még jobb ha egyszer ez is tökéletes.
0
2013. március 1., péntek 17:35
"Ott olyan életlen, meg nem is tudom, hogy milyen.
amikor megnézek valamit a moziban, utána már alig várom, hogy otthon is megnézzem majd a plazmán."

nah pont erről beszéltem :)
0
2013. március 1., péntek 16:52
Ezért kell plazmát venni. :)
Ott szépek a színek.

Nah azért az LCD-n nem nagyon van rendes fekete szín.

Én mondjuk úgy vagyok most ezzel, hogy otthon sokkal jobban tettszik a kép, mint a moziban. Ott olyan életlen, meg nem is tudom, hogy milyen.
amikor megnézek valamit a moziban, utána már alig várom, hogy otthon is megnézzem majd a plazmán. (Panasonic ST50)

Amúgy egyszer én is szeretnék egy jó projektort, mert csak az a mozi feeling. :)
De olyat ami hozza rendesen a minőséget, mert szerintem azokban is vannak nagyon jók. Igaz azok drágák is. pl Runco, JVC, Sim2
SuperHeRo
0