Kedves Hiccusz!
Az alábbiakban olvasható a Skyfilm (gyártó) és a Budapest Film közleményét:
DVD Promóció
Minden filmnek megvan a maga életciklusa. A bemutató után 6-8 hónappal megjelenik a VHS és DVD, ismét 6-8 hónappal már a televízióban is megnézheti, aki addig elmulasztotta. Két év múlva pedig elképzelhető, hogy hozzá lehet jutni sokkal kedvezőbb áron, akár egy akció keretében. Az életciklus virágzása után az új filmek kiszorítják a régiebbieket az üzletek polcairól, az érdeklődés egyre csökken.
Akarjuk-e ezek után is, hogy még több nézőhöz jusson el a film? Természetesen igen, hiszen az alkotók célja is ez.
Megoldás lehet szimplán leszállítani a DVD árakat az üzletekben. Azonban ha a kedvezőbb árakra marketing eszközökkel nem hívjuk fel a nagyközönség figyelmét, semmi sem garantálja azt, hogy a kereslet növekedése arányban lesz-e majd az árcsökkentéssel. A hirdetés, a promóció pedig nagyon költséges, az egész akciónak nincs értelme.
Szerencsére vannak üzleti partnerek, akik tehát a marketing költséget az adott termék életciklusának ebben a fázisában egy termékkapcsolással átvállalják. Így pedig mindjárt minden megvalósulhat. Megvalósulhat az, hogy még több nézőhöz jusson el a produkció kiváló minőségben, és élvezhessék azok is, akiknek erre eddig nem volt módjuk, vagy rosszabb esetben kalózmásolatok útján tudták beszerezni a DVD-t.
A nézőnek tehát ez egyértelműen jó, hiszen elérhető áron veheti birtokba azt, amit esetleg már rég szeretett volna. A partnernek szintén, hiszen a kedvező árú termék mellett saját termékét vagy szolgáltatását szintén kedvező áron kínálhatja.
De miért jó ez a gyártónak?
Filmet készíteni itthon, hazai közönségnek önmagában sajnos sohasem lesz üzlet. Főleg emiatt, magántőke gyakorlatilag nincs, az állami támogatások pedig csak a költségvetés töredékét fedezik. A korábbi produkciók mozibevételei, valamint a szponzorok támogatása mellett maradnak a gyártó eladott termékeiből és a másodlagos jogokból (merchandising) származó bevételek.
Bár magyarországi viszonylatban ez utóbbi összegek szintén alacsonyak, mindenképpen számítanak és kiegészíthetik egy újabb produkció költségvetését.
A MOL-Pepsi akciójában szereplő Valami Amerika DVD természetesen az egylemezes változat, ráadásul ezen a változaton (az eredetivel ellentétben) reklámok is helyet kaptak. Az extrákkal bővített kétlemezes DVD-re talán így még többen kíváncsiak lesznek, a plusz bevételt pedig a gyártó Skyfilm Kft. Herendi Gábor második filmjére, a Magyar vándorra fordíthatja.
SKYFILM, Budapest Film