
A kezdeti lelkesedés -amit itt is kifejeztem korábban- ha nem is tartott ki maradéktalanul a játék végéig, de alig kopott belőle: Nathan Drake ezzel az epizóddal már tényleg elfoglalhatja a sírrablók koronázatlan királynőjének az oldalán a helyét!
Az Un_charted 2 szinte teljes terjedelmében egy élvezetes, szórakoztató és filmszerűen látványos játék, amiben az előd majdnem összes hibáját és zavaró momentumát sikerült kiköszörülni. "Több mindent, kevesebb semmit!"; mintha a készítők a Kétfarkú Kutya Párt egyik jelmondatát választották volna iránymutatásul: hálistennek a lövöldözős szakaszokból arányaiban kevesebb van, ellenben végre vannak komplett fejezetek, amik ősi mechanizmusok működésbe hozásáról szólnak, és nem csak annyiban, hogy egy tetőablak lenyílik. Ez részben azért van így, mert a játékidő csaknem a duplájára nőtt (az első rész 6,5 órájához képest ennek saccra 12 óra alatt jutottam a végére), és lehet, hogy csak mert most már gyakorlottabb voltam a célzásban, de úgy tűnt, még "normal" fokozaton is könnyebb a 2. rész, mint az első "easy"-n (néha túlságosan is; ahogy Nathannal egy teljes AK-nyi tárat bele tudtam üríteni a helikopterbe szemtől szemben, miközben az darált a gépágyújával...).
A száraz tények után jöhetne a méltatás, de ezt igazából látni vagy megtapasztalni kell. Ízelítőnek ennyi:
http://www.youtube.com/watch?v=GUPAyGWKd6c Rengeteg ötlet, kidolgozott apróság vagy éppen monumentális díszlet és akciójelenet szolgál arra, hogy a kiváló felütést (A Rock and a Hard Place) követő, némileg lagymatagabb helyszínek (Isztambul és Borneo) után a nepáli-tibeti fejezetek (vagyis a játékidő 80-85%-a) szinte non-stop felüllicitálják, amit az ember 2009-ig ebben a kategóriában képernyőn vagy akár vásznon is láthatott. Felváltva jönnek a hardver lehetőségeihez mérten lélegzetelállító látképek, vagy éppen Drake nyűgösködik ("Godsake, give me a brake!") , mert annyira nem áll le a golyózápor. Az ezt elindító szakasz (Urban Warfare) során ráadásul többször is azon kaptam magam, hogy egyszerűen csak állok a "kihalt" utcán, és a romok kidolgozottságát nézegetem, de később, a tibeti faluban vagy a kolostorban is rászántam néha egy-két másodpercet a falvésetek jobb megnézésére, hiszen szegény dizájnerek sok időt töltenek egy-egy ilyennek a megrajzolásával, aztán a játékos meg sokszor csak elszalad mellettük valami elől vagy valami után futva:)... Ezekből a "nem tűnik fel, csak ha nincs" elemekből, a folyamatos feszültség feloldására szánt infantilis/szarkasztikus poénokból (megint csak azt tudom mondani, hogy "Marco!... Polo!":)) és a persze képtelenségig álleejtős átvezetőkből építkezve még a kissé sablon sztori is emlékezetesen változatosnak, pörgősnek és izgalmasnak tűnt, amit már most előbb újra átélnék, újrajátszanék, mint az elsőt valaha is.
Ez keserített -0,5 pontnyit az értélelésben a szám ízén: hogy néha túlságosan is körbelengte a játékot az első rész hangulata, és annak is olyan dolgai, amit már eredetileg sem szerettem, vagy éppen utáltam... vagy mondjuk nem tudom, hogy ezeket hagyományteremtési céllal tették-e bele, és a játék stílusjegyei lesznek, vagy csak a vége felé kifogyott az ötlettár. Megint vannak irritálóan köcsög szörnyek, megint a Harmadik Birodalom expedícióinak útját keresztezi Drake, megint az a nagy csavar a sztoriban, hogy a kinccsel valami nincs rendben, és nem egy jelenet hagyta maga után az "ezt már láttam tőletek, srácok"-érzést. A legtöbb "szinte" meg "mintha" igazából egy fejezet (Broken Paradise) meg a végső boss-harc miatt került bele ebbe a szövegbe; oké, hogy kell a kihívás is, nem csak a könnyed szórakoztatás, de az tuti, hogy a készítők végigcsuklották az egészet. Mindenesetre már önmagában az pozitívum, hogy jetski még fényképen sincs a játékban:).
A lényeg, hogy Lara Croft már nálam is csak egy szempontból őrzi vezető helyét (csak éppen a nekem legfontosabban, a logikai-ügyességi részek terjedelmében és összetettségében, ezért vontam le a másik 0,5 pontot; nem azért, mert ne lennének állati jók, csak ahhoz képest nem elég jók), de van még egy Un_charted 3 is, szóval semmi nincs veszve...
9/10