Housebound
Kylie-t néhány elég buta véletlen folytán letartóztatják egy ATM kifosztása után. A bíró -tudatában annak, hogy a lány visszaeső, és hogy az eddigi elzárások és rehabok nem jártak számára eredménnyel- az otthon biztonságában látja a választ, ezért arra ítéli Kylie-t, hogy költözzön haza, és az anyja házában legyen házi őrizetben, egy jeladóval a bokáján... pedig csak egy dolgot rühell jobban annál a régi, nyikorgó, szúette háznál: az anyját. Így aztán ha az egymás közti súrlódások nem lennének elegen, a házban furcsa dolgok zajlanak; telefonok tűnnek el, rendszertelenül elmegy az áram, tárgyak kerülnek arrébb, és folyamatos recsegést is hallatszik éjszakánként, amikről Kylie anyja meg van győződve, hogy szellem csinálja, amit egy koszos lepedőbe burkolódzva mintha látott is volna egyszer. Kylie-nak fogalma sincs, hogy hogyan fogja elviselni ezt a nyolc hónapos bezártságot... pedig egyre inkább úgy látszik, sorstársa akadt, és nem csak ő foglya a háznak.
Nem véletlen a szoros kapcsolat az új-zélandiaknál, ha angolok csinálták volna ezt a filmet, azon sem lepődtem volna meg. Szórakoztató kis kísértetházas komédia (annyi poén azért nincs benne, hogy vígjátéknak mondjam), amiben a karakterek éppúgy remekelnek, mint a több érdekességgel is szolgáló sztori az egy nagyobb csavarjával (én mondjuk már láttam ilyet, de attól még ugyanolyan bizarr a dolog). A macis részen nevettem a legjobbakat, Kylie pár epés megjegyzésén, meg a végén a nagy összecsapásnál, és továbbra is inkább nevetségesnek tartom a sugárban spriccelő málnaszörpös vért, de az volt talán az egyetlen kellemetlen rész. Valahogy mindig kiderül, hogy nem érdemes olyan régi házat venni, bármilyen olcsón adják is, ahol előtte gyilkosságot követtek el, a szomszédban meg egy fura öregember lakik, aki a fregolin szárítja a lenyúzott oposszumbőröket :) .
8/10
****************
Csadoros vérszívó / A Girl Walks Home Alone at Night
Arash és a heroinista apja, Hossein együtt élnek a srác lakásában. Miközben Arash büszke az apránként összespórolt pénzéből vett kocsira, tudtán kívül az apja tetemes adósságot halmozott fel, és amikor a díler/strici Saeed eljön a pénzért, elviszi cserébe az autó kulcsait. Hogy visszaszerezze a féltett kincsét, ellop egy drága fülbevalót, amire viszont elvinné azt Saeednek, a férfi már holtan fekszik, mellette egy táska tele droggal és pénzzel. Arash "neki már úgysem fog hiányozni" alapon magához veszi a cuccot, és elindul egy buliba ünnepelni, ahol megismerkedik egy érdekes lánnyal... egy lánnyal, aki magában járja a város utcáit, hosszú köpenyében, és így vagy úgy, de minden útba kerülő ember életére hatással van.
Jókat olvastam erről a filmről, amikor a Titanicon vetítették, és érdekesnek is tűnt, amit láttam belőle... de végül sajnos csak az érdekes jött össze. Az USÁ-ban, de perzsa nyelven, fekete-fehérben forgatott filmnél ez a minimum, főleg, hogy egy vámpír van a középpontjában, mert ugye a magyar cím nem sok kétséget hagyott ezt illetően. A történetet pedig ez a különleges és sok utalással, szimbólummal átszőtt film meg is eszi reggelire, ahogy "Bad City"-ben a bűn, a magány és a reménytelenség az úr, a csadoros lány pedig egyszerre lelkiismeret, sors és halál, ezzel együtt sincs túl sok erőszak vagy vér a filmben, az nem illene a koncepcióba. Egyszerre jutott eszembe róla az Engedj be! és a Sin City, és ezzel még meg is barátkoztam volna, de voltak jelenetek, amik csak a művészi kifejezésmód miatt kerültek a filmbe, mint pl. a fal előtti gördeszkás gördülés, viszont nem tudtam mit kezdeni az olyan képekkel, mint a cowboyruhás, a kezében lufival táncoló travi. Tipp :) ?
5/10
****************
Emanuel másik élete / The Truth About Emanuel
A 18. születésnapjára készülő Emanuel súlyos terhet cipel, amit az évnek ebben a szakában csak még nehezebb viselnie, mégpedig hogy az anyja a születésekor halt meg, és ennek bűntudata miatt csak gyilkosként tud magára gondolni. Emiatt az emberi kapcsolatai is nehezebben alakulnak ki, az apjával még csak-csak jó viszonyban van, de a kissé sznob nevelőanyja, a kollégái vagy a barátai (már ha vannak) olykor csak egy-egy csípősen szarkasztikus megjegyzést kapnak tőle. A helyzet akkor látszik megváltozni, amikor két új ember is belép az életébe, a buszon megismert Claude, az első románc Emanuel életében, és a még pólyás kislányával a szomszéd házba költöző Linda. Utóbbival a lány egyre több időt tölt együtt, főleg mert Emanuel úgy érzi, sok közös van bennük... pedig akkor még nem is tudja, hogy mennyi...
Ez még annyira sem horror, mint a többi, inkább pszicho-dráma, ami két tragikus élethelyzetet hoz párhuzamba, és abból próbál feszültséget generálni... kisebb-nagyobb sikerrel. Az elején kicsit megijedtem, hogy a nemrég megírt Helen tér vissza, amikor két perc után már azt is tudtam, az orvos milyen ütemre maszturbál, de a sértődött tini korszaknak Linda érkezésével vége lett. Emanuel egy kölcsönös pszichológiai "játékba" bonyolódik vele, és ennek mindkét oldalon lehet gondolkodni az okairól, aggódni a lehetséges kimenetelei miatt és lefagyni egy-egy ilyen helyzetben is furcsa reakción. Tetszett, és hülyeség inkább csak egy volt, hogy a szinkron fordítója következetesen "Klaad"-ozta "Klód"-ot, pedig szerintem nincs az a hely, ahol ezt a nevet így ejtenék.
7/10