Keresés

játéktopik

2005. augusztus 18., csütörtök 1:44
igen, és ez a folyamat talán a külső nézetes akciójátékokkal kezdődött, gondolj csak a tomb raiderre - sokszor olyan feladatokat kellett benne megoldani, mint egy klasszikus kalandjátékban. a modern játékokban pedig végképp alap az interaktivitás, a környezet változtathatósága, az npc-kel való kommunikáció, a terület bejárhatósága, stb. ráadásul ezek a játékok sokkal gyorsabbak, pergőbbek mint egy klasszikus kalandjáték. aki nem fanatikus, annak ez sokkal emészthetőbb
0
2005. augusztus 18., csütörtök 1:37
Ez igaz. Ráadásul (ami a kalandok legfőbb kipusztálsát jelenti) az adventure játékok sajnos nagyon lineáris történetvezetésre épülnek. Én mondjuk ezt élvezem, de a legtöbb játékos ezt unja. Abban igazuk van, hogy emiatt gyakran lecsökken az újrajátszhatóság lehetősége.
Sajnos olyan kalandot nem lehet elkészíteni, ahol bármit bárhogyan meg lehet oldani. Ez lehetetlen, mert a klasszikus kalandokban lényegében nem létezik mesterséges intelligencia, minden aspektus gondosan meg kell tervezni.
Igen vegyülnek. A Mafiában például már szinte teljesen elmosták a határokat.
A lövöldözős játékok iránti ellenszenven eredetileg az arena (Quake stb.) játékokból ered, az egyszerű öldöklés, ami sehová nem vezet.
Újfent ajánlom a The Last Express-t, amit százszor százféleképpen végig lehet játszani, és mégis kalandjáték.
0
2005. augusztus 18., csütörtök 0:43
Ehhez talán az is hozzájátszott, hogy azóta rengeteget fejlődött a játékok interaktivitása. Ez anno szinte kizárólag a kalandjátékok sajátja volt, a többi játékot éles egyenest el lehetett különiteni tőle: szimulátor, shooter, adventure - nagyjából ennyi. Akkoriban még szokás volt külön kategóriába sorolni a 3D-s játékokat is, mivel a játékok zöme 2D-s megjelenitést használt. Visszatérve, egy kicsit - összeolvadtak manapság a műfajok: a legtöbb fps legalább olyan interaktiv lett, mint ami régen csak és kizárólag a kalandjátékokra vonatkozott. Továbbá az fps-ektől elvárjuk manapság a jó sztorit, és ehhez a karakterek kidolgozottságát - ebben is sokban hasonlitanak a kalandjátékokra.
0
2005. augusztus 17., szerda 21:09
Hmmm. A topikból az derül ki, hogy nem sok point n  click fanatikus maradt a világon.
Ha az Xpress tizenöt, húsz évvel ezelőtt létezett volna, tömve lett volna ez a topik, napi ezer új hozzászólás született volna.
A kalandjáték műfaj amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan is hagyja el az univerzumot. Furcsa érzés látni a játékok fejlődését, a kezdeti szöveges kalandjátékok átváltoztak valódi interaktív filmekké. Ki gondolta volna az első kalandjáték, az Adventure korában, hogy valaha még születni fognak olyan csodálatos darabok, mint a DOTT, a Monkey Island, a GF, a Neverhood, a BS, Jack Orlando, Longest Journey, és még megannyi fantasztikus kaland, és lassan mindez a feledésbe merül. Az egyetlen műfaj, ahol nem a céltalan öldöklés a főmotívum, hanem a logika, az agytorna a legfontosabb elem. Azt hiszem, a műfaj szerelmesei hoppon maradnak, és csendben eltemethetik ezt a játéktípust. A múltkor beszélgettem egy programozó barátommal, akivel annak idején rengeteg kalandot játszottunk végig, és mikor szóba hoztam a Moment of Silencet, csöndesen csak ennyit mondott: Tudod, nekem ezek a játékok már nem tetszenek, inkább játszom a Doom3-al. Hiába probáltam meggyőzni, hogy nem lenne semmilyen akció játék sem, ha nem lettek volna annak idején point & clickek, ő kitartott a maga igaza mellett. A sok FPS, TPS meg mittoménmégmilyenpées fanatikus a kalandjáték műfaj pocskondiázása közben elgondolkodhatna, mit is fikáz. Mert egy Grim Fandango mégis nagyobb érték, mint a Half Life 2, mert legyen bár akármilyen szép a HL2 grafikája, a GF az a játék, ami egyenest a szívünket célozza meg, és nem egy shotgunnal!
Ámen. Ég álldjon, point n  click!

Angelus: hogy megy a Neverhood?
0
2005. augusztus 14., vasárnap 18:26
,,Jumurdzsák gyűrűje címmel egy újabb kalandjátékot, pontosabban interaktív filmet készítünk a nyáron/ősszel Egerben. A valamiféleképp az Egri csillagok folytatásaként létrejövő mű egyedülálló, hazánkban ilyen nem készült még. Játékfilmes igénnyel, sztárszereplők bevonásával készül a movie része, az interaktív szekciót panorámaképek alkotják. A játék majdnem végig a mai Egerben játszódik, izgalmas történelmi nyomozást élhetünk át, amely átnyúlik a török időkbe, valamint a századfordulóra, azaz Gárdonyi korába, a regény keletkezésének idejére. A produkció teljes egészében Private Moon Studios mű lesz, a forgatókönyvet és a zenéket magam írom - a főhős (aki egy magyar származású amerikai újságíró) neve pedig (nem véletlenül) Jonathan Hunt..."
Pierrot, Private Moon Studios

Hmm... Ígéretes!
0
2005. augusztus 14., vasárnap 16:46
Law & Order III Justice is served

A Hallmarkon Esküdt ellenségek néven futó krimiből készül játéksorozat harmadik epizódja sokban hasonlít a CSI játékadaptációira, mégis teljesen más. Míg a CSI-ben ujjlenyomatok után kell kutatnunk, addig a L&O-ben inkább a kihallgatásokon van a hangsúly, és a játék végén nehéz feladat vár ránk a bíróságon.
Egy teniszpálya öltözőjében holtan találják az egyik ukrán játékost, így hőseink máris munkához látnak. A nyomozásban segítségükre lesz a rendőrségi nyomszakértő, a pszichiáter, a kihallgatások, a laboratórium, és a hullaház.
A grafika kellemes, sok helyen 360°-ban körbenézhetünk, de álltalában a fix képernyős megoldást használják.

CSI III CSI: MIAMI

A CSI játékok harmadik epizódja a Miami Helyszínelők sorozatra épül, így találkozhatunk Yelinával, Alexx-szel, és Horatióval is többek közt. Öt bűntény vár megoldásra, melyek mind szépen kidolgozottak, nem mutatkozik a korábbi részek egyhangúsága. Természetesen a Crime Labor csúcstechnikájával seperc alatt megtalálhatjuk a gyanús ujjlenyomatokat, DNS mintákat, vagy akár csak egy hajszálat vagy lábnyomot, majd a számítógéppel pillanatok alatt meg is találhatjuk a minta gazdáját.
A grafika mesés, az egyik legszebb renderelt animáció, amivel életemben találkoztam. Minden elismerésem.

Bad Mojo (felújított változat)

Aki szereti a kalandjátékokat, az biztos ismeri az 1996-os év egyik kultikus darabját, a Bad Mojot. Történetünk a Golden Gate híd lábánál lévő bár fölötti lakás gazdájáról szól. Egy őrült tudós, aki ki tudja, hol, rengeteg készpénzt szerzett. Terve, hogy még ma éjjel elutazik Mexikóba, és kiélvezi a vagyont. Azonban közbe jön valami. Egy titokzatos medalion a tudóst csótánnyá változtatja, és a csatornába száműzi. Ferladatunk, találjunk vissza a lakásba svábbogárként, és fedjük fel a rejtélyt.
A grafika egészen félelmetes Noir, és Art Deco irányzat egybegyúrt változata. Ehhez az egyveleghez még jön egy kis techno-alternatív zene, ami hátborzongató élményt nyújt. A csótányt végig felűlről láthatjuk, így átérezhetjük egy bogár helyzetét. Az átvezetők is mesterien sikerültek, és még egy kis FMV-vel is megöntözték őket (azaz valódi színészeket alkalmaztak a játékban).

Wanted! A Wild Western Adventure

Aki ismerte a kilencvenes évek 3 Skulls... című kalandjátékát, annak nem lehet ismeretlen Fennimore Fillmore neve sem. A defektes vadnyugati hős most visszatér, és elmaradhatatlan megjelenésével mindenhol feltűnést kelt. A fickó természetesen megint kalandra vágyik, ezért elhatározza, hogy megszabadítja a városkát a gonosz Starek uralma alól. Van itt minden: ivóversenyek, pisztoly párbajok, vonatrobbantás, lovasüldözés, bánya, szóval ami egy jó westernhez kell az itt megvan, csakhogy ehhez még hozzájön egy hasfalszaggató poén áradat. A játék pillanatok alatt magával ragadja az embert.
A grafika ebben a játékban teljesen 3D-s, de még így is megmaradt a rajzfilm szerű báj.

Myst IV. Revelation

A kultsorozat a negyedik részhez érkezett. Történetünk eleje természetesen ugyanolyan homályos, mint maga a Myst világa. A lényeg, hogy megérkeztünk Atrushoz, aki véletlenül túlterheli az áramköreit, és az egész Tomahna kor áramellátása megszűnik. Atrus elindul némi alkatrászért egy másik korba, és ránk különleges feladatokat hárít.
A grafika valami bámulatos, minden egyes képen 360°-ban körülnézhetünk, és az egész annyira fotorealisztikus, hogy mindjárt életre kel. A szereplők mind green-box előtt felvett hús-vér emberek, akiket gondosan, precízen helyeztek el a Myst világban, hogy még az árnyékuk is tökéletesen vetőtdjön. Agytorna felsőfokon, a korábbi részekből megismert, néhol baromi nehéz feladványok itt is jelen vannak, bár kisebb számban.
Alig várom az ötödik, befejező részt, de addig még végigjátszom az eddigi legszebb epizódot, a Revelationt. Kicsit sajnálom, hogy nekem német szinkronnal van meg a játék, mikor idehaza még magyar hangú változat is van, de túlélem. A stuff két DVD-s, vagyis nem két napos szórakozás.
0
2005. augusztus 10., szerda 0:42
Na ja, éppen ez az. Engem már nagyon sokszor megvágtak így. Viszont állítólag kapható az első három AGON ,,egybeprogramozva" a boltokban 8000-ért.
0
2005. augusztus 10., szerda 0:37
Miért lenne nehéz? Hiszen megrendelheted a hivatalos oldalról $10-ért darabját! :)
0
2005. augusztus 9., kedd 22:37
Na ja, csak baromi nehéz hozzájutni a játékhoz :(
0
2005. augusztus 9., kedd 21:02
Hoppá, ez az Agon nem is rossz így ránézésre! :) Táblás játékok uralkodnak!
0
2005. augusztus 9., kedd 15:42
Hmmm... érdekesen néz ki ez a King Kong :)

Rájöttem, hogy akkor van a legtöbb esélyem, ha a kalandjáték forgatókönyvemmel a Pierrot cégét pályázom meg. Ha valaki nem tudná, Pierrot-ék hatalmas kalandjáték rajongók, ők csinálták többek közt az AGON sorozatot, mely már négy részt megért, illetve mostanában készül a Jumurdzsák Gyűrűje című játék is!
0
2005. augusztus 8., hétfő 23:18
Peter Jackson: King Kong című sikervárományos filmjének számítógépes/konzolos játékátirata már novemberben elérhető lesz az Ubi Soft jóvoltából, nos ebből jött ki ma a 2. előzetes, egy 2 perces ingame videó, amiben egyetlen nézőpontból (vagy mondjuk úgy, vágás nélkül) tekinthető meg egy meglehetősen intenzív jelenet, ami szerintem fantasztikusan hangulatos és izgalmas lett, borzongató még belegondolni is, milyen lenne ez nagy vásznon, state-of-the-art vizuális trükkökkel (önmagában ez a 2 perc megérné a jegy árát)! :)
0
2005. augusztus 4., csütörtök 2:08
A történet marad, de ezentúl négy szálon megy a játék, egy kis sci-fi köntösbe csomagolva :)

Kösz, hogy Szurkolsz nekem :)
0
2005. augusztus 4., csütörtök 1:03
Az álmokat sosem kell feladni :) Nagyon szurkolok! Mondjuk a felét nem értem annak, amit leírtál, de biztos igazad van :) És ha elkészül a játékod akkor megveszem :)
De miért döntöttél úgy, hogy átírod?
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:58
Persze. Fenn leszek MSN-en (legalábbis, megpróbálom!)

Nem vagyok olyan kitartó. Ha teljesen kivagyok, akkor előkapok egy walktrut és megnézem, abban a helyzetben mit kell csinálni.

Az túlzás, de lehet, hogy valami kisebb nyugtatóra szükség lesz. Meghalni ugyan csak egy helyen lehet a játékban, van néhány idegtépő feladvány :)

Köszi a bizalmat, de egyelőre csak egy vázlatom van, amit szinte felismerhetetlenségig át fogok írni. Valószínűleg valamiféle pénzmagra is szükség lenne, melynek előteremtése rám (is) tartozik. Ettől félek a legjobban.
Ha elkészül a kezdetleges forgatóköny, konzultálok a Gamestarral, és ha valami csoda folytán (ez régi álmom, már a kilencvenes évek elején is játékokat szerettem volna csinálni/megálmodni) sikerül találni egy fejlesztőcsoportot, esetleg megírom a forgatókönyv kidolgozott változatát dialógokkal. Az viszont nagy baj, hogy a kalandjátékok kihalófélben vannak, bár mostanában egyre több és több készül.
Próbálok Benoit Sokalra gondolni, a Syberia című játék megálmodójára, aki egyemberként állt össze a Microids fejlesztőcsapattal, azonban ő már az Amerzone-nal bizonyított, én meg még sehol nem állok. Az is baj, hogy Benoit egyedül készítette el a concept artokat, én meg nem vagyok valami rajz-zseni... Sajnos még sok akadályt kell legyőzni... talán egyszer...
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:46
Oké, majd szólok és THX :) csak legyél msn-en, hogy ne offoljunk ;)))
Évekig??? Ilyen kitartó vagy, én még a Tarzaj játékban sem jutottam el a végéig. Ill. egyszer igen, de mindig kinyiffantam és annyira felidegelt, hogy töröltem az egészet, azóta elő sem vettem :))))

Akkor majd szerzek Xanaxot!!! :)

Szerintem megpályázhatnál egy ilyen lehetőséggel egy játékszoftreverekt gyártó/fejlesztő (nem tudom hogy mondják) céget, vevők lennének rá!!!
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:39
Hajrá. Ha kell segítség, szólj. Itthon leszek.

Dehogynem. Hónapokig (évekig?) nyüstöltem azt a játékot. A Last Expresst szerencsére végigvittem, de egyszer annyira fölment a pumpa, hogy bevettem egy nyugtatót :)

Szerintem szerezz, mert a Neverhood egy tipikusan idegölő játék :)

Most leálltam a forgatókönyv írásban, mert azt tervezem, hogy átírom az egészet. Nameg, gondolkodom, ha egyszer elkészül, mit kezdjek vele. Megpályázzam-e valamelyik játékkészítéssel foglalkozó cégnél, vagy sem.
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:34
A Neverhoodban sehol, még azokkal az izékkel szórakozok, de ma nem értem rá, reggel Pestre mentem, délután fét pakoltam (30 mázsát) úgyhogy izmosan fáradt vagyok, de - mivel jön a rossz idő - majd nekiugrok holnap és megpróbálok haladni valamerre :)))

Te nem kaptál ideggyengeséget tőle???? Mert nekem komoly gondjaim vannak úgy mint neked az új játékoddal :) pedig PC-t én sem szoktam bántalmazni. Szerezzek nyugtatót? ;)

Hol tartassz a kalandjáték írásban?
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:26
Egyébként egy bizonyos szögből valóban hasonlít a Nyugatira, de természetesen nem az. Persze lehet, hogy 1914 óta átépítették az állomást :)))
Vagy a Parlamentet :)))

Bizony, kaland. :) A kedvenc műfajom, de úgyis csak erről van lelkiismeretem írni. Ugyanis ez a játéktípus áll a legközelebb a filmekhez :)
Bár... Végülis az IMDB-n is fennt vannak a játékok (VG)...

Hol Tartasz a Neverhoodban, Angelus?
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:22
Ha jól tévedek ez a Nyugati. Ugye? :)
Tényleg nagyon szépen kivitelezett játék. Csak nem kaland??? :))))
0
2005. augusztus 4., csütörtök 0:06
Az biztos :)

Bécs is hasonlóan lett ábrázolva, bár nehéz kiszúrni, de látható, hogy a Schönbruni Kastély lakóházak körgyűrűjében van :)
0
2005. augusztus 3., szerda 23:50
Szuper!!! :)))))))) Ezt be kell gyűjteni!
0
2005. augusztus 3., szerda 19:33
A francba a html kódokkal...





0
2005. augusztus 3., szerda 19:31
Egy kis érdekesség a Last Expressből.

Vajon ez melyik budapesti állomás lehet? :)

[url=http://www.kepfeltoltes.hu/view/050803/lebudapest01.JPG][/url]

[url=http://www.kepfeltoltes.hu/view/050803/lebudapest02.JPG][/url]

[url=http://www.kepfeltoltes.hu/view/050803/lebudapest03.JPG][/url]

Aki megmondja, melyik állomástól van néhány tíz méterre a Parlament, annak fizetek egy kisfröccsöt :)
0
2005. augusztus 3., szerda 1:34
A Thief sorozat nagy kedvencem, így már ki is próbáltam a harmadik epizódot. Remek játék, a grafika meg gyönyörű. A legjobb, hogy szinte minden tereptárgyat mozgathatsz :)
*
Nem hiszem, hogy lehet kapni, de úgy tudom, még  97-ben is ritkaság volt. Én - kivételesen - Amazonról rendeltem meg, de előtte fontolgattam, hogy letöltöm torrentről. Ha érdekel, még megvan a fájl, elküldhetem.
0