Keresés

játéktopik

2005. április 3., vasárnap 12:56
ez erős?
0
2005. április 3., vasárnap 12:37
Elég erős gép kell neki:

Pentium 133MHz
32 Mb memória
2 Mb-os PCI grafikus kártya (de tud gyorsítókártyát is használni, és érdemes is bekapcsolni a használatát. alapból OFF)
Windows 95 (megy XP-n is)
DirectX 7
0
2005. április 3., vasárnap 11:11
Helló Gamma!

Ahogy ígértem elolvastam. Tényleg izginek hangzik, majd megnézem milyen rendszerigény kell hozzá és lehet megveszem. :)
0
2005. április 3., vasárnap 4:05
És ezért nagyon meghatározó játék a Grim Fandango az életünkben. Mai napig hálás vagyok a fiamnak, hogy annak idején elmentünk mesekazettát venni, s egy egy polcon végre szembetalálkozhattam Mannyékkel. Bevallom, a végét meg is könnyeztem. Hihetetlen az a sok érzelem, ami ebben a játékban van. Nálam abszolút TOP. Nem csak a kalandjátékok kategóriájában, hanem úgy általában a legjobb játékként tartom számon. A Grim Fandango nem EGY játék, hanem A játék!
0
2005. április 3., vasárnap 3:35
És milyen megható a vége! Ez a játék nagyban segített elfogadnom azt, hogy egyszer az én életemnek is vége lesz, és ha elképzelem, hogy a halál egy hosszú és izgalmas utazás, amelynek végállomása még nem ismert előttem, már nem is aggódom annyira...
0
2005. április 3., vasárnap 3:13
Azt még hozzá kell tennem, hogy ennél jobb ajánlólevele nem is lehetne a játéknak, mivel a Lucas Arts (gyk.: George Lucas cége) terméke, és az a Tim Schafer érte a felelős, aki többek közt a Full Throtle és a Day of the Tentacle elkövetője volt anno,
0
2005. április 3., vasárnap 3:13
pont.
0
2005. április 3., vasárnap 3:08
Szevasztok Xpress fórumozók.
Sajnálattal vettem észre, hogy sokatok nem is hallott a Grim Fandangoról. Biztos, most azt gondoljátok, hogy „mikor megy már a francba ez a Gamma a rohadt genya Grim Fandangojával”. Hát arra az elgondolásra jutottam, hogy arra teszem fel fél életemet, hogy lesz, ami lesz, sokatokkal próbálom megszerettetni ezt a nagyszerű játékot.
Mi is a Grim Fandango? Hmm… Láttatok már film-noirt? Ha igen, már eleve megvan a válasz a kérdésre. Természetesen. Jöhetnének a klisék, meg a készítők istenítése. Nem teszem, legyen elég annyi, hogy a játék három évig készült, 1998-ban mutatták be, hatalmas sikere volt, sőt, még ma is van. Egy kategória csúcsa! A kalandjátékok abszolút legjobbja!
A hátterek hiperaprólékosan kidolgozottak, a figurák elsőszámúak, az átvezetők látványosak, a vezérlés elsőrangú, a szinkronszínészek fergetegesek, a poénok ütősek, a dialógusok kitűnőek, a történet filmszerű és briliáns! Apropó történet… A társadalom középosztályába tartozó kisember, az irodai alkalmazott, a főnök ellenszenvét maximálisan kiélvező személy, ki akar törni, de tudja ez lehetetlen. Élete nem áll másból, mint a megélhetésért folyó harcból. Jobb életet akar, de tisztában van vele, hogy jócskán elkésett… Ugye milyen hülyén hangzik? Túl hétköznapi. De a Grim Fandango nem ilyen egyszerű. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy szereplői nem élő személyek, bár minden emberi tulajdonsággal fel vannak ruházva. Most kb. kétszáz ember csukta be a fórumot. Megnyugtatok mindenkit, a játék egyáltalán nem bizarr! Sőt. Igazi film-noir!
Manuel Calavera (azaz Koponya) a DOD (Department of Dead [Holtak Ügyosztálya]) alkalmazottja, és nem akárhol; egészen pontosan a nyolcadik alvilágban. A mexikóiak úgy tartják, hogy elmúlásunk után 8 alvilágon kell keresztül utaznunk, hogy megtalálhassuk az örök boldogságot a 9.-ben. Ahhoz, hogy sikerüljön küldetésünk, nagyon szép életet kell élnünk (nosza, rajta), mert ha nem, a pokolra jutunk. Jobb esetben El Marrow (Velő) város örök rabjai leszünk. Miután egy csomagban továbbítják a delikvenst, a Holtak Ügyosztálya veszi át pakkot. Ez az a pont, ahol találkozhat az utazási ügynökével. Ekkor az ügynök ellenőrzi az ügyfél életútját, s az alapján dönti el, hogy milyen módon juthat el a mennybe. Talán egy buszutazás? Esetleg egy menő sportkocsi? Vagy csak egy iránytű áll a kliens rendelkezésére? Talán (persze, csak ha az ügyfél élete makulátlan volt) magára a Number Ninera, a híres expresszvonatra kap jegyet, mely 4 évnyi utazás helyett akár 4 perc alatt képes a mennybe repíteni? A klienstől függ minden. Legalábbis, a klienstől kéne függenie. Csak, sajnos minden rendszerben van hiba. Egy kis homokszem a gépezetben…
Kép Manny Calaveraról, hősünkről: http://the-adventurer.de/screenshots/grim_01.jpg
Korrupció. „Korrupció a holtak földjén”, mondja a játék szlogenje. Hatalmas korrupció a holtak földjén. Mi az oka? A sok rossz ember. Mint írtam, csak a jók juthatnak ki a nyolcadik alvilágból. Hát a kevésbé jókkal mi lesz? Semmi. Városokat alapítanak, El Marrow, Rubacava, és a világvégi Nagy Aranybánya. Itt tengetik örökké taró életüket, s közben mindent valódivá formálnak, hogy ezzel feledtessék a szörnyű tényt, hogy ők már valójában nem is léteznek. Így születik meg létező, lélegző világunk egy elfajzott, torz képmása. El Marrow olyan, akár Mexikóváros; rideg betondzsungel, ahol csak holtak napján lehet kicsit fellélegezni a nem létező tüdökkel. Rubacava akár Casablanca kiköpött mása is lehet, s a félelmetes erdő büszkén viseli Bogart nagy klasszikusa után a Petrified Forres (Megkövesült Erdő) nevet. Népek, kultúrák és idősíkok fognak itt keveredni és kavarodni. A két domináló tényező a Mexikói folklór, és a vérbeli, melankolikus ’30-as „kaszinó és bár” kigúnyolt stílusa.
Manny Calavera nem élhetett túlságosan jó életet, mert El Marrow fogja.
Kép El Marrowról: http://www.igrograd.com.ua/images/71_131/grimfandango/GF01.jpg Szegénynek még egy nyamvadt iránytű sem adatott meg. Ehelyett kapott egy aljas, minden hájjal megkent főnököt, Don Copal személyében, és az ő még aljasabb pincsijét, Domino Hurleyt, aki sportot űz Manny lejáratásából. Mannynek persze mindig viszket a tenyere, ha Domot látja, de tudja, nem tehet ellene semmit, hiszen az öngyilkosság lenne. Manny-nek végül szemet szúr, hogy Dominonak – annak ellenére, hogy ugyanazt a munkát végzi – sokkal jobban megy, neki pedig csak a beszari ügyvédek, és rozsszándékú, kis növésű, hálóinges emberkék jutnak, hiába veszi fel minden egyes alkalommal trendi „kaszás” jelmezét.
Manny, mint kaszás: http://www.kompjuterskeigre.com/img/slike/2003/04/2dvelika.jpg
Ezek a kis halak megelégszenek egy 4 évig tartó hibernálással, vagy egy iránytűvel. Öröm az ürömben, hogy nincs egyedül a véleményével. A garázsban éldegélő együgyű, de nagyon szerethető és aranyos démon, Glottis örömmel segít Calaverának, mivel neki sofőrre, és nem mellesleg egy jóbarátra van szüksége.
Kép Glottisról:  http://www.lucasarts.com/products/grim/glottis.jpg
(Innentől SPOILER veszélye áll fenn, de szerintem nyugodtam elolvashatjátok.)
Manny kezébe veszi sorsát, és vakmerő módon kicselezi a DOD-ot. Ellopja Mercedes Colomart, Domino ügyfelét, és saját kliensként próbálja kezelni. A terv csődöt mond… A számítógép szerint Ms. Colomarnak ugyan patyolat tiszta múltja van, de nem jogosult a Number Nine vonatra. A jegyét valószínűleg ellopták. Ettől kezdve felgyorsulnak az események; Copal, amint tudomást szerez az ügyről, és arról, hogy Meche Colomar gyalog indult el a menny felé, azonnal kirúgja Mannyt és Glottist. Hősünk csatlakozik az Elveszett Lelkek Szövetségéhez, s új barátja, Salvador Limones egy kis mellékesért cserébe segít Mannynek a városból kijutva elindulni Mercedes után. Manuel és Glottis a poklok poklát járják meg a 4 évig tartó út alatt, mely során megjárják a megkövesedett erdő borzalmait (tényleg borzok, lángoló borzok J), s utána Rubacavaban egy kaszinóban (Calavera Casino) várnak éveket Mechere. Az ott lévő konkurens kávézók, akik állandóan piszkálják őt, a simlis ügyvéd, a lázadó „dolgozó méhek”, a gyilkosságok mély nyomot hagynak Manny-ben, aki érzi, folytatnia kell útját.
Kép Rubacavarol: http://www.ninth-world.com/images/locations/rubacava6.jpg
Évekig hajóskapitányként dolgozik, majd egy merénylet áldozata lesz. Így kerül a világ végi nagy vízesésnél lévő Nagy Bányába, ahol szembe kell szállnia Dominoval, és ki kell szabadítania Mercedest.
Nagy Bánya: http://www.ninth-world.com/images/locations/eotw1.jpg
Innen a saját keze által összetákolt hajóval eljut a Number Nine megállójához:
http://www.ninth-world.com/images/locations/temple1.jpg
Kisül, hogy jegye valahol El Marrowban kell, hogy legyen. Mit tehet? Visszamegy.
El Marrow azonban sehol.
Helyette van Nuevo Marrow: http://www.ninth-world.com/images/locations/nmarrow1.jpg
A gonosz uralma alá hajtotta a várost. Nincs többé jó és rossz. Pénz van. Sal Limones titkos mozgalma időközben óriási forradalommá nőtte ki magát.
Manny tudja, utazása során sokat erősödött a jelleme. Hol van már a pitiáner alkalmazott… Kész farkasszemet nézni a rosszal…

A játék igazi filmélményt nyújt. A kameraállások még jobb film-noir stílust kölcsönöz, s annyi van belőlük, hogy csuda. Sokszor még egy szobában is 4-szer, 5-ször változik a beállítás. Mindenki örömmel nyugtázza, hogy a zene is próbál a kameraállások szintjére lépni, az-az szinte minden egyes helyszínen újabb zene indul el (persze, nem zavaró módon, tehát egy szobában nem fog váltakozni 4-5 zene). A zenéről még annyit, hogy… de inkább hallgassátok meg:
Manny kaszinója: http://www.lucasarts.com/products/grim/casino.mp3
Utcabál: http://imuse.mixnmojo.com/media/Mp3/Grim/companeros.mp3
Maximino kávézója: http://www.dsgame.net/dsnet/interact/review/grim/mxoffice.mp3

Az irányítás igazán jól sikerült, mivel az egér egyszerűen ki lett tiltva, tehát nem kell point & click módon pixelről pixelre átkutatni a képet.
Manny hangja a remekbe szabott Tony Plana, akiről simán elhisszük, hogy egy mexikói fenegyerek.

Remélem, cikkem sok embert fog ösztönözni a játék megvételére. Most csak 2900 Ft. Zseniális fordítást találhattok a www.magyaritasok.hu-n.

A belinkelt dolgok az adott weboldal tulajdonát képezi!!!

(Ez a cikk már így is félelmetesen hosszú, ezért most abba hagyom. Hamarosan jön a folytatás!)
0
2005. március 27., vasárnap 16:45
Igen, az a parajáték, amiben Párizsban kell nyomoznunk egy brutális (jaj, nagyon brutális) gyilkosság elkövetője után. Remekül kiemeli a baljós  10-es évek hangulatát. A játékban egyébként igazi nyomozás van, neked kell a nyomok alapján fantom-képet készíteni az elkövetőről, és egy rossz döntéssel akár el is cseszheted az egész addigi munkádat! Aki nem retten vissza néhány ijesztő saroktól, néhány levágott végtagtól, néhány gyanús alaktól, és szereti a kalandokat, az ne habozzon, azonnal tolja végig!
0
2005. március 27., vasárnap 16:39
Véletlenül nem tudod, hogy a fejlesztőcsapatban benne van-e Tim Schraffer (nem biztos, hogy helyesen írtam le a nevét), aki a Day of the Tentacle, a Full throttle és a Grim fandango (jesszusom, most játszottam végig immáron huszonötödik alkalommal, és teljesen fölpörgetett ez a szuper game, ami - szerintem - a világ legjobb kalandjátéka, sőt nálam az örök kedvenc, bármilyen PC-Game között!!!) kreátora/írója? Néhány éve, mikor elkezdte írni a Grim fandango 2-t, váratlanul elbocsátották a Lucas Artstól. Mondjuk, személy szerint örülök, hogy nem folytatódik a GF, mivel így jó, ahogy van :)))
0
2005. március 17., csütörtök 8:47
Good news!!! :-)

Post mortem szvsz nagyon klassz kis gém!! Persze, hogy ismerem. Necronomicon?
0
2005. március 17., csütörtök 7:54
Phűű, ezt én is támogatom, és nagyon várom!

Post Mortemet ismeritek?
0
2005. március 17., csütörtök 3:00
Apropó Point  n Click: (remélem) van egy jó hirem: a LucasArts legendás kalandjátékainak egykori készitői most új csapatot alapitottak, és egy hagyományos, a szemgyönyörködtető kézzel rajzolt és a modern 3D-s grafikai elemekkel kevert kalandjátékot készit A Vampire s Story cimmel. Én csak támogatni tudom az ilyen ötleteket, és reméljük ez a projekt nem fog eltűnni a süllyesztőben. Személy szerint nagyon várom!
0
2005. március 17., csütörtök 0:14
Apropó: point n click!

A Secret of the silver earring c. kalandjátékot ismeritek? Ma kaptam egy kollégámtól, még nem nagyon mélyedtem bele. Sherlock Holmes-os nyomozgatós-beszélgetős játék. Grafika meseszép (bár Black Mirrort ill. Syberiát nem körözi le), a játékról bővebben később; épp hogy elindítottam, máris pizsitájm lett hirtelen! :-) Majd holnap ülök neki komolyabban a nyúzásának.
Mindenesetre az eddig látottak alapján a műfaj szerelmeseinek ill. Holmes-fanoknak kötelező!
0
2005. március 8., kedd 0:23
Tényleg, de marha vagyok. :))

Point n click!  A rosseb...
0
2005. március 8., kedd 0:22
Jaj, ezeket nagyon imádom. Akkor kezdtem el először click n point gémekkel játszani, mikor csömöröm lett az agyatlan-lövöldözősökből. Nem utolsósorban élveztem, hogy játékos formában tornáztatom az agyam, és erre még rátett egy lapáttal, ha jó kis sztori kerekedett ki a végére. Remek szórakozás, az biztos.
Nagy kedvencem a Gabriel Knight 3! De a Syberiák meg a Black mirror is ott vannak!! De említhetném a Draculákat! Csak az a kár, hogy egyszerjátszatók. :(
0
2005. március 8., kedd 0:16
Forditva: előszőr point, aztán click. .)
0
2005. március 8., kedd 0:15
Az első ha jól tudom click n point volt, a realMyst (ez a 3D-s) first person, de tulajdonképpen amikor valamit kezelni kell megjelenik egy kéz, a mutatóujj pedig rámutat ha egy tárggyal interakcióba léphetsz. Aztán klikk. Mozogni egyébként kurzorbillentyűkkel lehet teljesen normális módon.
0
2005. március 8., kedd 0:09
Köszi. És a játékmenet? Kalandjáték, click-and-point, akció, rpg, strat? Így értettem a milyenségét.
0
2005. március 7., hétfő 18:02
Az első Myst még anno 2D-ben jelent meg, azóta pedig kultikus sztázisba lépett. Eléggé formabontó játék, a történetét pedig most nehéz lenne itt kifejteni - lényeg a Myst szigete és A könyv. Ez a bizonyos könyv létezik az idők kezdete óta és létezni fog a végezetéig. Senki nem tudja honnan jött, ki készitette. A könyvek segitségével portálok nyilnak meg, különböző világokba. Ezeket a bizonyos portálokat egy tudós és két fia fedezte fel, akik hosszú ideig éltek mindegyik világban és különböző találmányokat fejlesztettek ott ki - a világok sajátosságait, erőforrásait kihasználva (pl. a vizivilág - minden vizzel működik). A Myst szigetére kerülünk mi is - nem tudni hogyan, de talán nem is érdekes. Feladatunk felfedezni ezt a szigetet - ami egyébként lakatlan - az ott található feljegyzések, találmányok segitségével. A realMyst az eredeti játék 3D-itett változata - ami egyébként gyönyörűre sikerült. A napszakok dinamikusan változnak, ha kell villámlik, esik, a viz hullámzik, a felhők kavarognak stb. Egyszóval a lakatlan világ nagyonis él, a látvány pazar, a hangok szintén - minden pontosan a helyén van. Ez a játéksorozat egyébként Pierrot nagy kedvence, ők is fejlesztenek egy ehhez hasonló játéksorozatot (aminek most nem jut eszembe a cime:)
0
2005. március 6., vasárnap 23:22
Asszem vmi ruszki helyszín meg egy olyan, amelyik egy hólepte kikötőből indul. Egy indexes fórumon szereztem róla tudomást, asszem ott be is volt linkelve, ahonnan le lehetett tölteni. Címe sajnos kiment a fejemből meg az install is elkallódott. Viszont nekem is nagyon kéne! :-)
0
2005. március 6., vasárnap 20:43
Hmmm? Milyen küldik voltak abban a kiegészítőben?
0
2005. március 6., vasárnap 19:49
Ne kapkodd el a végigjátszásokat, épp most húzta le a rolót a fejlesztőcég...
0
2005. március 6., vasárnap 19:42
Nem is hallottam róla. Mi ez, milyen típusú játék, hangulata melyik gémre hajaz? Thx!
0
2005. március 6., vasárnap 19:41
Toni Plana rulez! :)

Az előbb ki is végeztem az SC1-et, most nekiugrom a 2-nek. Ha nem is pocsék (imho), de tény és való, hogy meg sem közelíti az első rész hamgulatát. Én is nagyon várom a 3-at.

2. rész megjelenése előtt elérhető volt egy 3-4 pályás kis kieg. az egyhez: egész jó kis szösszenet volt. Játszottatok vele? Nekem anno nagyon bejött.
0