Keresés

tévés ajánló

2005. június 20., hétfő 0:57
Nagyon jó az ajánló, gratula!
Csak egy apró igazítás: nem lovagregény, hanem levélregény! :)
most posts by TM
0
2005. június 20., hétfő 0:50
Veszedelmes viszonyok (Dengerous Liaisons) június 19-én éjfélkor a TV2-ön.

A szabályok egyszerűek: hazudj, csalj és élvezd mindezt – minden lehetséges, minden határ átléphető. A XVIII. Század dekadens, pompás világa ez, a fülledt vágyé, a fáradt, sóvár erotikáé. Stephen Frears filmje hét Oscar – jelölésből hármat váltott díjra. A gazdag és öntelt Merteuil fogadást ajánl a nőcsábász Valmontnak. A feladat: elcsábítani az erényes, de gyönyörű Madame de Tourvelt. Ám Valmont csapdába kerül, mert áthágja azt a szabályt, melyet a legfontosabbnak tartott: soha ne légy szerelmes!

Choderlos de Laclos klasszikus lovagregénye a múlt században még tiltott olvasmány volt. Sokan filmre vitték már, de ezek közül talán Stephen Frears rendezőé a legjobb. Az igazi sztárparádét felvonultató alkotásban minden egyes szereplő igazi telitalálat. A rendkívül egzaltált és erotikus Valmont grófot John Malkovich, a gazdag és öntelt Merteuil alakító Glenn Close felülmúlták önmagukat. Michelle Pfeiffernek el hisszük, hogy erényes és érzelmileg sebezhető, az ebben a filmben felbukkanó Uma Thurmannek pedig, hogy ártatlan és naiv. A szépséges Michelle Pfeiffer, a fiatal, vonzó Uma Thurman remekül érzékeltetik e kor hálószobáinak, titkos budoárjainak történéseit. A társaság tagja még a jóképű Danceny, akit az ugyancsak ebben az alkotásban megismert Keanu Reeves alakit, és a bajkeverő Volange grófnő, akit a kevésbe ismert Swoosie Kurtz formál meg zseniálisan.

A történet a Lajos-korabeli rizsporos, kosztümös intrikák világába kalauzol el bennünket. Marquise de Merteuil abban leli örömét, ha láthatja mások kiszolgáltatottságát, fájdalmát és megalázottságát, ezért előszeretettel irányítja és teszi tönkre mások életét. Hódolója Valmont gróf segédkezik a grófnő ebbéli tevékenységében. Az intrikák többsége fiatal lányok ártatlanságának elvesztésére és magányos nők erkölcsének megtiprására irányul – sikerrel. A film olyan belső érzelmi krízist ábrázol, amelyben minden résztvevő a másik szeszélyének van kitéve. A történet egy mindenki mindenkit átver – játék, és sosem lehet tudni, hogy az egyes szereplők éppen átvernek valakit, vagy őket teszik lóvá. Az ártatlan lányok és hölgyek érzelmei pusztán csak eszközök az intrikusok kezében, de senkit nem hatnak meg, és nem is tartják tiszteletben ezeket az érzéseket. A játék vége éppen ezért semmi jót nem tartogat…    

http://www.port.hu/picture/instance_1/63928_1.jpg http://www.port.hu/picture/instance_1/63924_1.jpg http://www.port.hu/picture/instance_1/63929_1.jpg http://www.port.hu/picture/instance_1/63926_1.jpg
0
2005. június 19., vasárnap 23:48
:-)
0
2005. június 19., vasárnap 22:30
nem film, de elég tragikus. forma 1 az rtl-en! érdemes nézni. :)
0
2005. június 18., szombat 23:53
Jelentem nem jártam úgy, ezért mégegyszer köszi az ajánlót:)
0
2005. június 17., péntek 1:24
Jövő szombat, júni 25., ReTeK Club, 19.30:
Merlin Sam Neillel és Rutger Hauerrel!
Nézni ám!!! :-))))
0
2005. június 16., csütörtök 23:22
Remélem, nem jársz úgy, mint a kolostor belsejével... :)))
0
2005. június 16., csütörtök 20:53
Ezt már rég meg szerettem volna nézi, és most méginkább kedvet csináltál hozzá:)
0
2005. június 16., csütörtök 19:14
Június 17. Péntek este 20:15

Ami sok, az sok(k) című filmet vetíti a TV2. Mindenkinek ajánlom, aki még nem láttam annak azért, aki pedig látta annak azért. :)
- Elnézést uram, meg tudná mondani hány óra?
- Már hogy ne tudnám megmondani dagikám?! Épp itt az ideje, hogy jól megcibáljam az orrodat és a fejedre húzzam az alsógatyádat.
0
2005. június 16., csütörtök 19:08
Az m2 péntek este 23.55-től Patrice Chéreau MARGÓ KIRÁLYNÉ (1994) című történelmi drámáját vetíti, amely id. Alexandre Dumas (1802–1870) kevéssé ismert 1845-ös regényén alapul. (Dumas társszerzője: d Auguste Maquet) Chéreau a francia kulturális élet egyik jelentős alakja: elsősorban színházi rendezőként ismert, de 1975-től filmeket is forgat. Debütáló munkáját, AZ ORCHIDEA HÚSÁ-t épp nemrégiben láthattuk az állami tévé műsorán. Feltűnést keltett A MEGSEBZETT FÉRFI (1983) című drámája is, amelynek a homoszexualitás a kulcsmotívuma. Az új évezredben szokatlan aktivitással már három filmet is rendezett: ezek közül az INTIMITÁS (2001) hozzánk is eljutott. Színészi szerepvállalásai közül Wajda DANTON (1983) és Michael Haneke FARKASOK IDEJE (2003) című filmjeit érdemes megemlíteni.

A MARGÓ KIRÁLYNÉ drámai történései a Szent Bertalan-éj (1572. augusztus 22-ről 23-ra virradó éjjel) eseményei körül kavarognak. Az anyakirályné, Medici Katalin hozzáadja Margit (Margó) lányát Navarrai Henrikhez abban a reményben, hogy ezzel sikerül véget vetnie a katolikusok és a hugenották közötti viszálynak. Ehhez azonban az esküvő már kevés volt, s a királyné fia, a gyengekezű uralkodó, IX. Károly beleegyezésével iszonyatos mészárlást rendezett az összesereglett hugenották körében. A vérfürdő az egész országra kiterjedt, s állítólag mintegy húszezren estek neki áldozatul. Navarrai Henrik előbb színleg áttért a katolikus hitre, majd évekkel később, mikor királlyá koronázták, valóban felvette a katolikus hitet („Párizs megér egy misét!”), hogy véget vessen a hosszú ideje tartó francia vallásháborúknak.

Dumas regényéből 1954-ben Jean Dreville már forgatott egy filmet, melyben a címszerepet az akkor még alig ismert Jeanne Moureau alakította. Chéreau változatában Margó egy könnyűvérű, romlott fiatal teremtés, akit azonban a szerelem és a véres mészárlás szembefordít addigi léha életvitelével és bűnös családjával. A rendező forgatókönyvírótársával, Daniele Thompsonnal már 1989-ben megírta az első változatot, felhasználva Heinrich Mann IV. HENRIK REGÉNYE című művét is, s a szerepet már akkor Isabelle Adjaninak szánták. A forgatás megkezdése azonban különböző okok miatt késlekedett. Adjani időközben évekre eltűnt a filmiparból, s azt pletykálták róla, hogy AIDS-es. Chéreau igyekezett elkerülni a szuperprodukciók minden kliséjét. Minden nagyon funkcionális a filmben: csak azt látjuk a díszletekből, amennyi az adott jelenethez szükséges, s nincs fölösleges statisztéria sem. Domináns színek: a fehér (ártatlanság) és a vörös (vér). Mintha a híres churchilli mondásban emlegetett „vér, veríték és könny” uralná az egész produkciót.

A szereposztás kiváló. Adjani mellett a francia film olyan nagyágyúi vonulnak fel, mint Daniel Auteuil, Jean-Hugues Anglade, Jean-Claude Brialy és Vincent Perez, vagy az akkoriban – főleg nálunk – kevéssé ismert Asia Argento, Thomas Kretschmann, Miguel Bosé, Claudio Amendola vagy Pascal Greggory. A legnagyobb meglepetés azonban az ötvenes-hatvanas évek egykori szexbombája, Virna Lisi a félig kopasz, velejéig romlott anyakirálynő szerepében: játékát méltán jutalmazták több rangos díjjal, akárcsak a film más közreműködőit is.

Az eredeti moziváltozat közel háromórás volt, de aztán egy kb. 40 perccel rövidebb verzió került széles körű forgalmazásra: hozzánk is az jutott el, kicsit megkésve. A hírek szerint a bevezető jelenetek rövidültek elsősorban.



0
2005. június 16., csütörtök 15:40
Péntek este 23.45-től az m1 a TABU című sorozatban az olasz Tinto Brass újabb erotikus filmjét tűzte műsorára. A MIRANDA (1985) Carlo Goldoni (1707-1794) 1753-ban írt darabja, A FOGADÓSNÉ (más címváltozatban: MIRANDOLINA) szabad feldolgozása. Brass a cselekményt az ötvenes évek Olaszországába helyezte át. Hősnője, a vidéki fogadósné visszavárja ugyan háborúban eltűnt férjét, de korántsem hűségesen. Kegyeit ugyanis előszeretettel osztogatja környezete férfijai számára. Csupán segédje, Tony nem kerülhet az ágyába. Egy napon aztán végképp bebizonyosodik, hogy az eltűnt férj meghalt. Mirandának döntenie kell a sorsáról…

A tévéújság ajánlója ellenére a film nem komédia, inkább erotikus dráma. Brass a tőle megszokott nyíltsággal ábrázolja a szexualitást, s ezért természetesen a cenzúrával is meggyűlt a baja. Mirandája az élni akarás, a túlélés, átvitt értelemben egész Olaszország szimbóluma: a háború ugyan drámaian avatkozik be a hősnő életébe, ám összeomlás és örök gyász helyett az asszony a túlélést, az új életet választja, miközben múltját sem feledi. A forgatókönyvet maga a rendező írta, ahogyan ő volt a vágó is. Miranda szerepét a bögyös-faros Serena Grandira bízta, aki ezzel az alakításával egy csapásra az olasz szexszimbólumok sorába került. Sajnos jellemábrázolói képességeit később szinte egyáltalán nem vették igénybe: utoljára 7 éve, éppen Brassnál filmezett (A FRIVOL LOLA). Partnerei között találjuk Andrea Occhipintit (keresztneve ellenére férfi, nem nő!), Franco Interlenghit, Franco Branciarolit és Andy J. Forrestet. Interlenghi az ötvenes években Marcello Mastroianni riválisa volt a „latin lover” szerepkörében, de nem sikerült jelentős nemzetközi sikereket elérnie. Forrest pedig a következő Brass film, az EROTIKUS FANTÁZIÁK egyik főszereplője lett. Branciaroli Brass állandó színészének számít: a múltkorjában vetített A KULCS mellett a COSI FAN TUTTE, A KUKKOLÓ és az ÉRZELEM ’45 című alkotásaiban is fontos szerepeket kapott. A MIRANDA fő zenei motívuma az a bolondos polka, amely A KULCS után évekig a rendező munkáinak egyfajta védjegye lett. S egy fricska Brasstól a kritikusok felé: az utolsó jelenetben Miranda virágot tesz le az elesett katonák emlékművénél. Állítólag az emléktáblán olvasható azon kritikusok neve is, akiik a legrosszabbakat írták a rendező előző munkájáról, A KULCS-ról…

Valószínű, hogy az m1 A KULCS-hoz hasonlóan ismét angol változatot vetít majd: vagyis cenzúrára és feliratozásra számíthatunk.

0
2005. június 16., csütörtök 15:15
2001: Űrodüsszeia

Mtv
Június 18-a szombat;
15:40
0
2005. június 14., kedd 19:05

X-akták - A mozifilm:
A sikeres X-akták sorozatból készült film, melynek főszerepében a két sztárt, David Duchovnyt és Gillian Andersont láthatjuk, minden kérdésre választ ad, melyet a sorozat valaha is fölvetett.

Eredeti cím: The X Files
Amerikai akciófilm (1998 – 110 )
Rendezte: Rob Bowman
június 14., kedd, 21.00
Főszereplők:
David Duchovny/Gillian Anderson/Martin Landau/Mitch Pileggi

Öt év vizsgálat után az X-aktákat lezártnak tekinti a kormány. Mulder azonban ismét gyanút fog, Dallasban ugyanis egyre különösebb esetek történnek, egy szövetségi épület porig ég, négy tűzoltó és egy kisgyerek pedig odavész.

Úgy tűnik, a kormány egy titkos program bizonyítékait akarja eltűntetni. Mikor Scullyt elrabolják, Mulder nyomozni kezd, s megdöbbentő felfedezésre jut: egy idegen civilizáció rejtőzik a mélyben, melynek szándékai ismeretlenek…
0
2005. június 7., kedd 15:23
:-)))))))
0
2005. június 7., kedd 15:16
Talán...:)
most posts by TM
0
2005. június 7., kedd 14:44
És most tudsz? :-))))))
0
2005. június 7., kedd 14:41
Láttam egy szélesvásznú westernt régen a videotékában, a gond csak ott volt, hogy alul-felül nem volt széles fekete-fehér csík. Addig zoomoltak rá, kazettára íráskor, amíg a kép függőlegesen is kitöltötte a 4:3-as mezőt.
Ha jól olvastam, a főszereplő neve valami "NT EAST" volt...:)
(bár akkor ezen nem tudtam mosolyogni)
0
2005. június 7., kedd 14:21
:-))))))
Nyugi!!! :-)) Egyébként ebben teljesen igazad van, ez csak most jutott eszembe, hogy persze, lemaradnak dolgok, es az tényleg nem jo! Igazad van!
0
2005. június 7., kedd 14:03
Gondolj csak a legdurvább torzításokra: Volt egyszer egy Vadnyugat: Minden egyes képkocka szinte mérnöki precizitással van megtervezve, és beállítva, ennek ellenére a tévében simán levágják az oldalait, vagy széthúzzák, és ettől undorítóan néz ki.

Ugyanez a többi filmre is érvényes. Gyakran szoktam a DVD-imet kockáról kockára összehasonlítani a videokazettákkal, elképesztő dolgok derülnek ki: Gyakran a kép több mint felét simán levágják, szereplők és fontos részletek is elvesznek így. Pl.: az egyik szereplő beszél a másikhoz, de csak a beszélőt látjuk. A DVD-n meg mind a kettőt... Így nem látjuk a hallgató fél reakcióit, mert kivágták a filmből...

Na jól van befejezem, mert ezen fel tudom húzni magam...
0
2005. június 7., kedd 13:55
Nem mondom, hogy nem fontos, hiszen ez a film mûfaja, a mozgókép. A képi világ nagyon is fontos, hiszen nem regényt olvasunk. De nekem a méret, ill. hogy szélesvásznú vagy nem szélesvásznú, az nem annyira zavar. De ízlések és pofonok... :-)))
0
2005. június 7., kedd 13:29
:-)))
Eléggé vizuális típus vagyok, számomra egy filmnél néha a képi világ fontosabb mint a mondanivaló, vagy éppen annyira... Erre a DVD döbbentett rá!
0
2005. június 7., kedd 13:26
Na de Dylan, nem a méret a lényeg! :-))))
0
2005. június 7., kedd 13:15
OFF:

Először megörültem mikor megláttam a TVR-hétben hogy lesz a 2001: Űrodüsszeia a tv-ben, de ilyen időpontban, ráadásul előre félek a 4:3-asra torzított képtől, meg a szinkrontól... Rossz belegondolni, hogy mi van ha valaki ilyen formátumban találkozik a filmel...

Látom lesz a 2010 is, azt már egy jó ideje szeretném megnézni, de nem tudom hogy kísérletet tehetek e vele ilyen formában...

A DVD óta annyira megszoktam és megszerettem a szélesvásznú képet, hogy valósággal rosszul vagyok mikor a tv-ben nézek egy jó filmet, és csak elképzelhetem hogy milyen lehet a kép az eredeti méretében...
0
2005. június 6., hétfő 23:51
akkor ne nézd meg. engem szórakoztatott, és miután a dvd-n csak angol hang van, örülök neki, hogy szinkronnal is meg tudom újra nézni.
0
2005. június 6., hétfő 23:28
Szerintem ez a Shop Show nem olyan nagy film. Egyszer érdemes megnézni. Ha Kevin Smith, akkor Shop Stop, Dogma, Jay és Néma Bob visszavág.
0