Az Oscar-nál szokott lenni egy olyan kitétel, vagy legalábbis szempont, hogy az adott produkció mennyire újító, újszerű annál, mint ami a kategóriáján belül már ismert, megszokott, bejáratott, stabil. Ezt mondjuk vizuális effekteknél még lehet is rangsorolni, mérni, hogy na ilyet már láttunk, ilyet meg még nem, bakker ezt hogy csinálták. Ruhánál, díszletnél, maszknál vagy fényképezésnél, vágásnál is elképzelhető ugyanilyen megítélés. De zenénél nem tudom, hogy mindez hogy zajlik. Ha például Williams a negyvenedik bravúros muzsikáját szállítja, akkor az uncsi, mert olyan "viliemszes", helyette válasszuk be a szinte ismeretlen xy-t, mondjuk Santaolallát, mert előtte kevesen csináltak olyan húr-specifikus háttérzenét? Ha így van, akkor értem, mert A barátságos óriás valóban emlékeztet más Williams-zenékre, nincs meg benne az az egyediség, mint mondjuk a Schindler listájában, vagy az A.I.-ben, szimplán csak baromi jó. De akkor még mindig ott van James Newton Howard, aki szintén marha jó zenét írt. És nem csak most, hanem már egyik személyes kedvencemnél, a Hullámok hercegénél is. Szóval eléggé szubjektív a dolog. Érdekelne, hogy kik és mi alapján szavaznak ebben a kategóriában.