3.9 22
Regisztrált vásárlóink a bevenév (nick) beállítása után írhatnak kritikát a termékekhez. Becenevet a Fiókodban a Vásárlói információk menüpont alatt választhatsz.
  • Csak regisztrált felhasználók írhatnak kritikákat.
  • Csak regisztrált felhasználók írhatnak kritikákat.
*
*
  • Rossz
  • Kitűnő
Avatar
Hank Moody | 2009. 01. 29. 22:59
Aki nem szereti a lassan csordogáló filmeket és a pörgos akciót részesíti elonyben, annak ez a film nem fog tetszeni. Egy kiváló rendezo kiváló alkotásáról van szó. David Finchernek sikerül úgy adagolni a feszültséget, hogy az ember észre sem veszi ahogy a film körülöleli, magába szippantja és nem ereszti. Minoségi thriller  javából.
Negatívumként két dolgot emelek ki: sajnos a kép minosége enyhén szólva is bosszantó. Egy 2007-es DVD-n ne legyen már szemcse és zaj, foként, hogy a film nagy része éjszaka játszódik!!!
A másik dolog a DVD borító. Mondja már meg Nekem valaki, hogy miért nem lehet néha követni az amerikai kiadásokat? Miért kell nekünk mindig, mindent megváltoztatni? Az amerikai kiadásnak többféle borítója is van: az egyik a ködbol kiemelkedo Golden Gate hídat ábrázolja, a másik pedig egy, a Zodiákus által küldött levélküldeményt imitál. Ezzel szemben a magyar kiadásnak finoman szólva is semmilyen a külseje...pffff azért nem elég mindhárom foszereplo nevét csak ráírni a borítóra, mert a vásárló hülye, hiszen ki ismerné itt Robert Downey Jr.-t, vagy Jake Gyllenhaal-t?!? Neeem: rá köll nyomatni orcájukat is, oszt had  társítson vizualizálva mindenki!
Ha ezektol a dolgoktól eltekintünk, akkor 2007 legjobb thrillerét kapjuk.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Mk | 2008. 11. 25. 13:09
Imádom Finchert és a filmjeit is egytol egyig!A Zodiákushoz is elég nagy elvárásokkal ültem le, nem is kellett csalódnom.A játékido elég hosszú ,több mint 150 perc.Unalmasnak egyáltalán nem unalmas, viszont.Felfoghatjuk úgy is ,hogy nagyon kevés esemény történik ,emiatt kicsit lapos, viszont a nyomozáson belül elképeszto gyorsan pörögnek a dolgok, mindennek az ok-okozati összefüggését keresik, gyanúsítgatnak, rengeteg az idoben ugrálás.Nehéz tartani a film iramát de aki meg sem próbálja annak egyértelmuen gyötrelmes lesz a Zodiákus!
A zenei betétek és a színészek számomra remekül megfeleltek, rossz szó nem érheti oket!A különc ,megszállott Jake Gylehaal játéka különösen tetszett!Való igaz ,hogy már számtalanszor eljátszotta ezt a szerepet, de neki jól áll!Az o nyomozásai,feltételezései és következtetései segítik megoldani? az ügyet!A több szálon futó nyomozás egyeseket zavarhat, szerintem ehhez hozzászoktat a film egy ido után!Sokan nincsenek kibékülve a befejezéssel.Szerintem remekül sikeredett, tökéletes lezárása a filmnek!
Összességében egy rendkívül precíz ,jól összetett korrekt munka Finchertol, rendkívül korhu hangulattal, kicsit elmarad a legjobb filmjeitol, de a Zodiákusra sem lehet panasz!Aki egy nem mindennapi filmre vágyik annak kötelezo!Akik meg negatív kritikával illették azok maradjanak a sok szájbarágós gagyi kereskedelmi csatornás thrillereken.Tisztelem mások véleményét de Fincher megint nagyot alkotott!89%
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
gerbence | 2008. 11. 19. 14:54
Csöppöt féltem ettol a filmtol, mert bár David Fincher eddig hibátlan nálam, de ezen a moziján nagyon megoszlottak a vélemények.

Fincher pedig inkább egy amolyan "új mozis fenegyerek" videoklippes stílusérzékkel, mint egy klasszikus hollywood-i direktor (gondolok itt a még nemnegatív értelemben, hanem inkább a "hagyományos" értelmében használt hollywoodira); nem gondoltam volna, hogy egy ilyen klasszikus stílusú, markáns vonalvezetésu, szikár és egyenes krimit képes levezényelni. Vagyis nem is krimit, hanem "nyomozósfilmet". És csalódnom kellett: Fincher arány-, stílus- és egyéb érzéke, biztos keze és a hozzám hasonló eloítéleteseket meglepo visszafogottsága kiváló, feszült, de mégis otthonos atmoszférát teremt, melyben szívesen és érdeklodéssel követjük a cselekményt, ami végig leköti a figyelmet, magába szippant és sodor együtt a foszereplovel.

Az sem baj, hogy ezt a filmet már megcsinálták, jópáran (pl. X polgártárs), kit érdekel, hogy láttunk már ilyet, ha már az élet ennyi ilyen sztorit írt. Tulajdonképpen mondhatjuk, hogy olyan a film, mintha a Hetedik hetvenes évekbeli átértelmezése lenne: mások a hangsúlyok, lassabb a történetveztés, több a papírmunka, de a lényeg, a feszültség, ugyanaz. Biztosan sokan csalódottak, hogy nincs egyértelmu lezárása a történetnek, de hát ez nem egy Agatha Christie-regény, ahol a végén a gyilkos kézen kattan a bilincs, hanem egy valós történet. Meg hát a Columboban sem az az izgalmas, hogy ki a gyilkos, hanem a nyomozás izgalma az érdekes.

Finchernek olyan remekült sikerül megidéznia a hetvenes éveket, ahogy talán még a hetvenes években sem nagyon - itt nyoma sincs a tipikus hetvenesévek-klisék pufogtatásának, nem mászkál mindenki afrofrizurával csúcsosgalléros ingben és trapéznadrágban, egyszeruen csak minden a hetvenes évekbol származik. A korszak ezúttal nem díszlet, hanem a történet közege. És nem csak az utolsó tuzogéprol hisszük el, hogy korabeli, hanem valahogy még a kamerakezelés, a színek, a tempó és a dramaturgia is olyan korszakidézo. De úgy, hogy mindez szinte fel sem tunik, csak egyszeruen úgy "ott terem". Ezt a természetességet a színészek is hozzák, Fincher olyan, mint Tarantino, valahogy kihozza a legjobbat azokból, akikkel forgat (további hasonlóságnak a kifogástalan stílusérzéket tudnám megemlíteni, de ezzel ezt a szót már harmadszor írtam le Fincher kapcsán). Jake Gyllenhaalt beemelem az elvárhatóan jó teljesítményt nyújtók ligájába, így koccinthat Robert Downeyval, de a többiek is jók. Amikor nem jut eszedbe, h színészeket látsz, hanem nyomozókat, újságírókat, áldozatokat, tanúkat, családtagokat meg gyanúsítottakat mutat a kamera.

Családi videózás okán szinkronnal néztem a filmet, és vonakodva, de ki kell jelentenem: változatlanul vannak jó szinkronok, ez mindjárt egy közülük. Egyetlen hibája van, ami viszont tipikus magyar krimiszinkron-csapda (szóközöket és kötojeleket ki ki ízlése szerint variálhatja): a gyilkos egyértelmuen felismerheto a telefonban hallott hangja alapján. Lehet, hogy ez az eredetiben is így van direkt, de pl. a Gyilkosság lólépésbennél is így volt, ahol így öt perccel Lambert és a rendezo szándéka elott fejthetted meg a rejtélyt.

A sztoriról nem is írnék bovebben, hiszen itt a film az maga a sztori, nem pedig egy alkalom a rendezonek arra, hogy a mondanivalóját csomagolja, önmagát kifejezze, netán a vizuális kreativitását demonstrálja, egyszeruen bemutat, megjelenít, elmesél és ettol olyan szórakoztató. Akiknek a mai közönségfilmek az etalon, azok lehet, hogy túl surunek, vagy mesterkélten lassúnak, vontatottnak fogják látni a filmet, az ilyen dimenziócsúszott idotévesztettek, mint például én, viszont üdítoen követhetonek és természetes ritmusúnak érzékelik.

Drót-rajongóknak például ajánlható mozi, csak túl rövid. :)
A kiadás korrekt, egy szimplán jó dvd egy szimplán jó filmnek, bár pont ehhez az esethez gereblyézhettek volna extrákat boven, hálás is lettem volna érte.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
creeper | 2008. 07. 21. 18:14
Cseppet sem túlzok, ha azt állítom, David Fincher az a fajta modern filmkészíto, kinek keze munkája gyakorlatilag a "felejthetetlen" és a "nagyszeru" között lavírozik. Tavalyi, valós eseményeket feldolgozó hosszabb lélegzetu alkotása sem okoz csalódást.
Ismerve a rendezo "mutassunk be egy történetet úgy, ahogy még soha nem lehett látni"-látásmódját, a Zodiákus elindításakor is elvárásom volt valamiféle "pláne", ami be is jött: a film egy sorozatgyilkosról szól, melyben nem a sorozatgyilkos áll a középpontban, hanem az elfogása érdekében munkálkodó rendorörsök és a média képviseloi, az o mindennapi erofeszítéseik, megoldandó problémáik, a magánéletük.
A két és fél órás játékido cseppet sem nevezheto hosszúnak, ha az ember ráhangolódik a történet felvázolásának módszereire, a hangulatra, az egyéni megközelítésre.

Apró hiányosságokat fedeztem csak fel (pl. ami dermesztoen félelmetes lehetett volna, az nem lett az; ahol eszeveszett izgalmat láthatnánk, ott nem látunk), de ezért valószínuleg a már említett alapkoncepció okolható.
Különleges hangvételu, alapos fejtörésre készteto film a Zodiac, tele borzongató érdekességekkel, igazi igényes munka, nálam biztos helye marad a polcon.
A szuk félórás, magyar feliratos werkfilmbol hasznos információkat tudhat meg a nézo, érdemes idot szánni rá.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Zsoffedli | 2007. 12. 18. 14:34
Manapság az a gond,hogy az emberek nem szeretik az olyan filmeket,amikhez ész és türelem  is kell.Van egy olyan mondás,miszerint az az igazán jó könyv,amiért meg kell "izzadni".Film esetében:nem csak leülsz és bámulsz ki a fejedbol,hanem egy kicsit használod az agyad.Ha valaki "passzív"filmet keres,nézze a Barátok köztöt.Az tényleg kikapcsol.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Roger Ebert | 2007. 11. 15. 14:49
A huszadik század egyik legbizarabb sorozatgyilkossága vette kezdetét 1969-ben az Egyesült államokbeli Kaliforniában. Egy magát Zodiákusnak nevezo férfi szisztematikusan gyilkolta az embereket, és közben több napilapnak küldözgetett leveleket, melyekben tettével hencegve különleges rejtvényeket küldött. A Zodiákus rettegésben tartotta a lakosságot, és a rendorség képtelen volt elkapni. Rengeteg gyanúsított bukkant fel, de végül senkire nem tudták rábizonyítani a szörnyu gyilkosságokat. Így aztán a Zodiákus által elkövetett buncselekmények máig megtorlatlanok maradtak.
David Fincher visszatért kedvenc zsáneréhez. Miután 1995-ben vászonra vitte a mára kultklasszikusnak számító Hetedik címu fikción alapuló thriller-noirt, majd zsinórban rendezte a jobbnál jobb feszültségben tobzódó intelligens pszichotikus filmeket, végül úgy döntött, újra ellátogat elso és legnagyobb sikerének házába. Csak kivételesen úgy döntött, igaz történetet választ filmje alapjául. Ezzel pedig fennállt annak a veszélye, hogy megköti kezét a behatárolt mozgáskörnyezet. Azonban Finchernek, korunk egyik legegyedibb rendezojének ez nem jelentett akadályt, és majdnem hibátlanul sikerült felgöngyölítenie a huszadik század egyik legtorzabb bunesetét.
Bár a Zodiákus azért alulmarad korábbi mozijaitól, nem is érdemes összehasonlításokat végezni közöttük, már ami a cselekmény szerkezetét illeti. A Zodiákus ugyanis tényleg valós eseményeket mesél el, és itt a tényeken nem nagyon lehet, szabad, ezért nem is érdemes változtatni. Ám a körítéshez, a mítoszhoz már annál többet tehet hozzá egy olyan perfekcionista, egyéni látásmóddal rendelkezo direktor, mint DF.
A film olykor közel olyan szövevényesé, és bonyolulttá válik, mint a valóság. Sok szálon fut a nyomozás, és mi mindenhova bepillantást nyerünk. Fincher ügyesen, és elképeszto gyakorisággal ugrál az idoben, amit egyrészt nehéz megemésztenünk, másrészt döbbenetes hatással bír, hiszen látjuk, hogy telnek a hónapok, majd az évek, és ez a sok ember képtelen közelebb jutni egyetlen másikhoz, aki nevet rajtuk, miközben újabb gyilkosságokat tervel ki.
Talán soha nem láttunk még nem horror-filmként aposztrofált alkotásban a fizikai eroszak ilyen nyilvánvaló, naturalista megnyilvánulását. A mód, ahogy a Zodiákus végez áldozataival, brutális ereju, megdöbbento, gyomorforgató, mert látjuk a huvös precizitást, amellyel kioltja egy ártatlan ember életét. E beteg elme szociopátiájának köszönhetoen tökéletesen muködoképes, és a társadalomban megfér. Ez épp elég komoly kritikául szolgál az összes többi embernek, aki közé észrevétlenül férkozhet be egy ilyen torz entitás és pusztíthat kedvére.
A színészek visszafogott játékát szinte megköveteli a végtelenül realista produkció, és a 60-as, 70-es évek Amerikája tökéletesen jelenik meg a filmben, az atmoszférateremtés mestere, Fincher most sem vall szégyent. Nem a happy end hiánya jelenti ugyanakkor azt az apró hiányérzetet, ami eltölt a film végén. Mert valójában, bizonyos szemszögbol nézve még azt is kapunk. De talán a sok tény és nyomozati anyag, a rengeteg rendorségi szakzsargon között ezúttal kissé elsikkad az a fajta emberi dráma, ami nagyon is létezik.

Fincher korábbi filmjeiben mindig központi szerepet játszott az emberi jellem elkorcsosulása a világ mocskának hatására. A Zodiákusban mintha kevesebb hangsúlyt fektettek volna a szereplok karaktereinek kiemelésére, és árnyalására. A Zodiákusnak pedig, aki kezdetben szinte megállás nélkül szedi áldozatait, és akit a Hetedik sorozatgyilkosához lehetne leginkább hasonlítani, végül elsikkad „jelentosége”, és a film második felében már szinte fel sem bukkan. Ezáltal megszunik a szorongás, ami kezdetben a székhez szögez, és már ”csak” arra vágyunk, mint a szereplok, azaz meg akarjuk tudni, vajon ki is a Zodiákus.
Szóval David Fincher ezúttal csak jó minosítést kap, de ez a jó csupán saját munkái viszonylatában jelent négyest. Filmje ezzel együtt is sokkoló, megrázó, és elsöpro. De mintha a vége felé a forgatókönyv kissé belefeledkezett volna a rendorség munkájának realista bemutatásába, és kifulladt volna. Kár érte, mert így a Zodiákus a 2/3-áig lebilincselo alkotás, majd átváltozik egy szimplán jó bunügyi krimivé.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Rita84 | 2007. 10. 31. 9:35
A hozzászólásokból látszik,hogy ahány ember,annyi vélemény és izlés. Szerintem ez a film azoknak nem tetszett,akik nem ismerik az igazi történetet,és nem tudták elore,hogy mit várhatnak tole. Nekem van egy sorozatgyilkosokkal foglalkozó könyvem,és szerepel benne a Zodiákus.Legalább két éve olvastam utoljára,nem emlékeztem mindenre,de vettem a fáradságot,és a film megnézése elott újra elolvastam a Zodiákust.

Nekem tetszett a film,mert tényleg úgy játszották el,ahogy a valóságban történt.A leveleket is szó szerint idézték,sot az egyik képeslap is úgy nézett ki,mint amit az igazi Zodiákus küldött.Tehát teljesen hiteles volt a film. Nekem inkább akkor nem tetszett volna,ha olyan drámai dolgokat is belevittek volna,ami nem is volt.

Ez a film így tökéletes.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Crebains | 2007. 10. 23. 21:19
A David Fincher filmek közül ez tetszett a legkevésbé.A Hetedik a Harcosok klubja még a Pánikszoba is jobb volt.Az a baj ezzel a filmel szerintem hogy nagyon sablonos sok ilyet láttunk már és még Fincher sem tudta ezt megmenteni elég izgalmassá tenni mint azt ahogy tette a hetedikben.Azért nem rossz.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
kanka | 2007. 10. 23. 17:52
nagyon nagyon hosszú film és a végefelé ,már idegesíto hogy pasi tényeg ennyire okos lenne????????????és érdekes hogy mennyi ember kutatott az elején felbuzdulva a zodiákus után és a végére csak gyllenhall maradt.a gyilkossági jelenetek jól megcsináltak meg minden.amikor vége lett a filmnek nem értettem hogy mivan????de elgondolkoztam és olvasgattam pár kritikát meg mindenféle cuccot a filmrol és ugy döntöttem megtartom és felteszem a polcomra.szóval jó kis film.de az extrákat hiányolom a filmbol.elvégre ez a egy megtörtén eset!!!!sok extrát össsze lehetett volna szedni.szal jó film én csípem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
R2-D2 | 2007. 10. 18. 0:52
Én David Finchert is szeretem. És nemcsak a Hetediket meg a Fight Clubot. Gyakorlatilag minden filmje tetszett eddig, tehát úgy is mondhatjuk, hogy elfogult vagyok...
Szerencsére a Zodiákusnál az elfogultságomra semmi szükség nincsen. Újabb remekmu ez a rendezotol, mégha más is, lightosabb, mint az eddig látottak. Valahol ott a kulcsa az egésznek, hogy ha az elso percben megérint a film hangulata, akkor egy magával ragadó, izgalmas két és fél órás filmélményt kapsz. Ha nem, akkor viszont el tudom képzelni, hogy 2 és fél órán át szenvedsz..

Nos, velem az elobbi történt. A kedo képsorok a 70-es évekbe repítettek- még az American Graffiti is beugrott néhány pillanatra-, aztán az elso gyilkosságok megdöbbenése után mélyre merültem a Zodiákus utáni hajszába. Mert ugyebár a film nem a sorozatgyilkosról szól. Hanem arról a 30 év történetérol, amiben néhány teljesen átlagember próbálja elkapni Amerika egyik leghíresebb sorozatgyilkosát. Ezért nekem tökéletes történetvezetéssel, remek rendezoi megoldásokkal, kameramozgásokkal (ebben Fincher mindig nagy volt), kiváló színészi játékkal és nagyon jó, hangulatteremto képi világgal készült filmet sikerült látnom. Egy percet sem unatkoztam...
A történetben az idougrások a rendezoi koncepció részei lehetnek, mindenesetre tökéletesen érzékeltetik azt a zavarodottságot, amit az akkor az ügyön dolgozó nyomozók érezhettek. Hullámzik tole az egész film, mint ahogy az élet is hullámzott a gyilkos tettei nyomán. A valóság -miszerint hogy nem sikerült elkapni- a leheto legjobban van végigvezetve a filmen, s még arra is képes a film, hogy megdolgoztassa az agyadat: Vajon tényleg O volt??
Egyébként aki a vért, brutalitást, meg az egyéb "fincheres" megoldásokat hiányolta a filmbol, javaslom, nézzen bele a dok.filmbe: nem volt cél az, hogy a nézoknek a sorozatgyilkost  és tetteit dicsoítsék.. Inkább az üldözok életének-bizony néha kisiklásának- bemutatására tették a hangsúlyt. És szerintem ez legalább van akkora dráma, mint egy elmebeteg tömeggyilkos tevékenysége.
Szóval szerintem kiváló film ez, helye van Fincher többi muve mellett a polcon. Csak a többi muve is megjelenhetne már...
A DVD képe sötét, sokszor homályos. Olyan antik. Hangulatkeltésnek tökéletes. A hang jó, bár eleve nem egy effektparádé. A magyar sem tunt rossznak, a szinkron sem- már amennyit belehallgattam. Ami picit fáj, az az extrák hiánya. De majd jön valamikor a directors cut, azon biztos több lesz.. :-))
Egyébként nagy dolog, hogy Fincher kamra elé ült és nyilatkozott. Úgy látszik, o is öregszik..
Kosárba!  

Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Hydro | 2007. 10. 17. 3:30
Film: minden szempontból csalódás, csak Mark Ruffalo játéka és a tökéletes korszak-ábrázolás emeli ki a szerda esti TV krimik közül. Egy jó nevu rendezotol igenis joggal várhatunk jó filmet, nem kellene megelégednünk egy ujjgyakorlattal. A Zodiákus unalmas, feszültségmentes, túl hosszú és felesleges. Bosszantó ezt leírni egy ilyen filmográfiát maga mögött tudó stábról - nem egyedül Fincher hibázott, a színészek is unottan, faarccal játszanak. Nem sikerült drámába illoen ábrázolni a gyilkosságsorozat után nyomozók életének megváltozását sem.

Kiadás: a képpel nálam nem volt gond, bár sötétnek sötét, de ez valószínuleg rendezoi konceopció volt. A magyar hang nagyon halk, pedig a szinkron nagyon jó lett - Csöre Gábor, Rajkai Zoltán, Fekete Erno Tibor, Józsa Imre, Mihályi Gyozo, stb... A menü egyszeru, állóképes, zenei aláfestéssel. Az extrák között mindössze egy magyar feliratos werkfilm szerepel, de az elég informatív.

Ítélet: bosszantóan gyenge krimi nagy nevekkel és rossz teljesítményekkel. Érthetetlenül túlajnározott film.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Dömi | 2007. 10. 14. 21:55
Nem tudom miért húztátok le ezt a filmet. Szerintem minden rendben vel. Nagyon jó kis film!
Az extrák viszont nem stimmelnek. Van rajta egy Igy készült (magyar felirattal) és 2 db elozetes (300 és a Véres gyémánt) Amik végre szintén kaptak magyar feliratott. Soha nem értettem hogy mindig szinte minden extrát feliratoznak a Warner/NLC filmeknél de az elozetesekrol bezzeg meg lehagyák. Röhej! Na de most talán elkezdödött valami ezen a téren is.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Bruno | 2007. 10. 10. 1:33
A film maga,és a szereplok alakítása túlno a mostanság megjeleno amerikai popcorn mozikon.Bár kissé hosszú a film,de végig leköti az ember figyelmét,még úgy is,hogy a mozgalmas jelenetekben nem igazán bovelkedik.A kép minoségét azért megemlíteném:GYALÁZAT!!!!A sötét jeleneteknél tele van digitális zajokkal,szinte vibrál a sok zajtól a kép,ami másodpercenként hol erosödik,hol csökken.Természetesen a gyári DVD-rol van szó!

Ha bárki is azért vesz DVD-t,hogy kiélvezze annak adta elonyeit/szép képminoség/,az messze kerülje el ezt a szennyt,amit a Werner DVD-nek mer nevezni!
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
ez van | 2007. 10. 08. 9:42
A film bár nem egy körömlerágást indukáló thriller, de korrekt munka. A filmkészítok célja, mint a werkfilmbol is kiderül, az elnök embereire (a mozifilm és nem a sorozat!) hajazó alkotás készítése volt. Ezért aki szereti a mozaikokból nyomozgató stílust az értékelni fogja. Képes volt a rendezo egy tole teljesen idegen stílusban is nagyot alkotni. A transzfer nem egy nagy munka, de a fényképezés és a rézsletgazdag megjelenítés huen adja vissza a kort életérzését, foleg a szerkesztoségi szekvenciák. Bántóan kevés az extra van a lemezen. Aki Fincher korábbi munkáihoz hasonló alkotást vár az csalódni fog.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Creativ3Form | 2007. 09. 21. 4:32
Úgy gondolom, hogy egy igaz történeten alapuló filmrol nem lehet olyan szinten és stílusban beszélni mint a többirol. Aki ismeri Fincher munkásságait azt tudhatja, hogy a rendezés terén elsoosztályú munkát kapunk. Beszéljünk tehát arról, akirol a film szól...a Zodiákusról. Zodiákus egy muvelt, precíz gyilkos, aki akkor és annyiszor veri át a rendorséget az újságítókat és az egész világot, aamikor és ahányszor csak akarja. És, hogy ki is o valójában? Nos...úgygondolom nem számít spoilernek ha azt mondom, hogy ez kicsit bonyolúlt. A film, viszonylag gyors tempóban indúl, majd miután másodszorra is kiirják, hogy 4 ÉVVEL KÉSÖBB...belassúl. Nem a gyilkosra és a munkájára öszpontosítunk, hanem a nyomozók, újságíyrók tevékenységeire, amint nem tudják megoldani az ügyet és már már szétrobbannak a dühtol. Szóval aki egy He7edik tempójú thrillerre vágyik az ne nézze meg a filmet. Mindent összevetve...a film remek és megérdemli a maximális pontszámot. Bár remélem, hogy Fincher következo munkája (The Curious of Benjamin Button) kicsit izgalmasabb és gyorssabb lesz. Semmi baj nincs ezzel a filmel, csakhát szerintem érdekes, hogy azok az emberek akik 30 éven keresztul nyomoztak a Zodiákus után, azokat nem vetette szét annyira az ideg, mint a nézoket ezalatt a két és fél óra alatt...hogy vajon ki a gyilkos...miért nem tudgják már elkapni. És ez érzékelheto volt a teremben. Legalábbis a körülöttem ülokön és persze rajtam is.  

Amúgy...egy érdekes párbeszédnek is a részese voltam. A mellettem ülo leány, már a film elején közölte az anyukájával, hogyha IDEGESÍTO lesz a film, akkor feláll és kimegy. Ezekután felsorolt pár filmet (21 gramm, Dicsoség Zászlaja, Az Ember Gyermeke) amirol kiment a moziból. De nem is ez az érdekes...ezekután elhangzott egy olyan mondat a szájából, ami után azon gondolkoztam, hogy arcontérdelem. Kijelentette, hogy csak azért ült be a filmre, mert bár a He7edik és a Játsz/Ma egy SZAR FILM de a Harcosok Klubja tetszett neki és reménykedik, hogy a Fincher ezzel a filmel nyújt akkorát, mint a Harcosok Klubjával. Végül aztán csak fogtam a fejem.
-----------------------------------------------------------------
Amúgy mi ez a szutyoks-foss kiadás??? Nem egy kétlemezes, díszdobozos extra változatról volt szó? Vagy az csak az amerikában megjelentre volt igaz? Csak, mert ez a kiadvány elég...felháborítóan szar és igénytelen. Egy lemez, plussz egy kimondottan gusztustalan borító.

Most néztem meg az "így készült a Zodiákus" kisfilmet és kiderült, hogy Fincher kissrácként abban a városban élt, ahol a Zodiákus gyilkolt. [döbbenet smile]

Elmeséli azt a sztorit, amikor a Zodiákus eloállt a "lemészárolok egy busznyi gyereket" fenyegetésével. A fenyegetés után az egyik nap a papájával ült a buszon, amit rendorkocsik kísértek és a kis Fincher nem értette a dolgok. Majd miután a papája elmagyarázta neki a helyzetet, akkor a kis Ficnher majdnem hogy elküldte a picsába, hogy kitette ekkora veszélnyek, és ráparancsólt a faterra, hogy legközelebb menjenek kocsival.  

Ezért van az a jelenet, hogy Graysmith az utolsó pillanatban leszedi a gyerekét a buszról és inkább elviszi kocsival.

Végül pedig a Fincher család emiatt költözött el a városból...mert nem kapták el. Lehet, hogy Fincer a Zodiákus.  

Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Jim Morrison | 2007. 09. 19. 16:18
David Fincher aki olyan filmekkel írta bele magát örökre a nagykönyvbe mint a Hetedik vagy a Harcosok Klubja felnott az elmúlt 10 évben. Sajnos, sokan elkönyvelték eme zseniális filmek után és neve hallatán csakis az elobb említett címekhez hasonló munkát várnak. Pedig egy igazán jó rendezo képes megújulni úgy, hogy a minoségbol nem ad. A Pánikszoba még engedett a rendezo régi énjének, hogy aztán eltunjön egy jó idore rajongói szeme elol. Talán nem véletlenül. Mindenki aki meghallotta Fincher nevét azt várta amit Brad Pitt és Norton produkált nekünk anno. Nem hiszem, hogy Fincher nevét csakis 2 filmhez kellene kötni. A Hetedik és a Harcosok klubja a 90-es évek remekei. Ne feledjük, eltelt 10 év. És amúgy is idotálló alkotások nem kell több szerintem belolük. A Zodiákus egy másik Fincher munkája. Valós alapú rendorthriller a klasszikus 70-es évek hangulattal. Lassú, mélabús, vészjóslóan komor sokszor kissé rontott képminoséggel. Ismeros lehet ez az eljárás Tarantinoék háza tájáról. Remek színészek(Robert Downey Jr) és egy érdekfeszíto történettel emelkedik ki a nagy átlagból. A film által bemutatott sorozatgyilkosság kiléte a mai napig rejtély. 30 év alatt sem sikerült egyértelmuen bizonyítani azt a töménytelen feltételezést, tanúvallomást és sokszor fikciók tömkelegét amit az ügy eredményezett. Fincher jegyeit a minimálisra szorítva inkább egy az agyat megmozgató filmet készített.  Részletesen bemutatva egy a mai napig sem tisztázott, rendkívül hosszan tartó nyomozás mentét a kora 70-es évek minimáltechnikájától a 90-es évekre lassan felfejlodött csúcstechnológiával muködo rendorség munkája nyomán. A Jake Gyllenhal játszotta grafikus  és egy megszállott rendorörs emberei szemszögébol láthatunk bepillantást a Zodiákus akták mélyébe. A Zodiákus-ügy ember és idegtépo évei során számos gyanú és koholmány látott napvilágot. A szereplok idegösszeomlásán át látjuk mit jelentett, és jelent akár ma is egy embertelen gyilkosságsorozat megoldás nélkül. Ha nem skatulyázzuk be Finchert és hajlandók vagyunk magunkat átadni a cselekmény lassú kibontakozásának nem keresve állandóan a Hetedikbol maradt emlékképeket akkor egy igazán izgalmas és érdekes 3 órát kapunk. Egy érett, gondolkodó rendezotol.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
DarkVenom | 2007. 09. 18. 22:24
Nyugtalanító krimi/dráma a Zodiákus körüli nyomozásról, az emberekrol, akiknek az élete is ráment egy máig megoldatlan rejtélyre. Igen, a nyomozáson van a hangsúly, a Zodiákus és az ügye sokkal inkább csak egy vezérfonal a filmben, amelyhez több karakter fuzodik. Igaziból azonosulni senkivel sem fogunk, de itt ez a megoldás mégis jól sül el: pillanatokra tudunk egy-egy ember életébe belelátni, azt, hogy a Zodiákus hogyan kergethet valakit az orületbe, hogyan tehet tönkre és tehet megszállottá.

Senki sem fog kegyetlen gyilkosságokat gore-ban látni, senki sem fogja megtudni, ki is az a Zodiákus, és annak ellenére, hogy az elején tudjuk, válasz nélkül fogunk felállni a film után, mégis minden pillanatban részesei akarunk lenni a nyomozásnak, minden pillanatban felépítünk magunkban egy vélheto Zodiákust -nem azonosulunk a karakterekkel, sokkal inkább a társuk leszünk. Lélektan elsosorban, nyomozás másodsorban - bár elobbiben kicsit sablonos utat járnak be a szereplok, és utóbbi sem mutat sok újat, mégis jelen van egy olyan atmoszféra, valami nyomasztó súly, ami megszeretteti velünk a filmet.

Igazi negatívumként két dolgot mondanék. Az elso, az Jake Gyllenhaal. Nem, nem a játéka zavar, csupán az, hogy engem már kicsit idegesít, amikor a vásznon századszorra játsza el Donnie Darko-t, a különc, kattant karaktert, és éppen emiatt a film második fele kicsit frusztráló volt. A másik rossz pont az a film hossza - ugyanis az elso óra után kicsit leül az egész, aztán pedig nagyon hirtelen ugrik vissza a korábbi ütembe. Szerintem egy fél órás nyisszantás nem ártott volna senkinek.

Összességében nem ajánlanám mindenkinek a filmet (ld. az lenti "Hetedik2-t vártam"-féle embereket), mert nem fogja mindenkinek az nyújtani, amit a cím és a reklám ígér. Aki viszont vevo a lassú folyású, de a türelmet beszippantással díjazó filmekre, az üljön be elé!
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
dick laurent | 2007. 09. 18. 19:59
nem nagyon tudok, mit mondani fincher új filmjérol. cseppet sem hasonlít arra, amit eddig megszoktunk tole, de mégis fincheres, csak éppen finomabban adagolja a védjegyeit (eszméletlen beállítások, nyugtalanító hangulat, pontos vágás - ó, micsoda úsztatások!). nem mondanám, hogy végigizgultam a ketto és fél órás filmet - mert az egész egy nagyon tárgyilagos tényfüzér -, de azt sem, hogy unatkoztam volna. érdemes lesz majd még egy párszor újranézni, mert lehet, hogy a felszín alatt egy remekmu bújik meg, de az is megeshet, hogy most felülértékelem. pillanatnyilag mindenestre nem adnék 8/10-nél kevesebbet rá. a színészek egyébként egytol egyig kitettek magukért. mindenkit láttunk már sokkal jobb szerepekben, de még az utolsó kis mellékszereplo sem volt kirívóan rossz. hiába, fincher nagyon fegyelmezett rendezo. remélem jó szinkron készül hozzá, mert tényleg rengeteg szereplore és eszméletlen mennyiségu információt kell rendszereznie a nézonek.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
mdm | 2007. 09. 18. 17:56
Újranézés után felértékelodött bennem a mu. Azt kell mondjam Fincher fantasztikus munkát végzett a Zodiákussal, nem csak precíz és korhu, de a maratoni hosszúsága ellenére is feszes kriminek mondható a Zodiac. A DVD-vel nekem semmi bajom nem volt, a képben az imént említett hibákat nem észleltem, sot, a kép majdnem tökéletes, és ha azt is figyelembe vesszük, hogy DV-vel rögzített moziról van akkor végképp jár neki az 5 csillag. A hang szintén korrekt, bár nagy munkát nem jelent majd a hangrendszer számára. A szinkron egyenértéku az eredeti sávval, a megszokott szinkronhangokkal kapjuk a megszokott minoségben. Nem lesz klasszikus, de nem von le semmit a film élvezeti értékébol.
Remek film, korrekt dvd-n (extra lehett volna több is)

Kosárba!
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
Gorgoroth | 2007. 09. 18. 17:55
"dermeszto thrillerében egy könyörtelen sorozatgyilkos rémtetteit és az ellene vezetett lélekorlo hajtóvadászatot követhetjük nyomon" - írja a film ismerteto. Ehhez képest semmi félelmeteset nem lehet észlelni a film 150 percében, és semmi hajtóvadászatot sem. Sehol nem írja, hogy a létezo legtényszerubb filmrol van szó, amiben lényegében semmi nincs, csak filmrevitték azokat a dokumentumokat, amiket a rendezo fontosnak talált. Volt két-három olyan jelenet ami akár félelmetes is lehetett volna, de valahogy annyira sejtheto, hogy mi fog történni, és mivel nem nagyon mutatják be a szereploket, egy cseppet sem izgulok miattuk. Igazából nincs kiemelve semmi a filmben. Az újságíró fiú szemszögébol nézve is unalmas, és kapkodottá is vált közben, hiszen az egyik percrol a másikra az egyik komája elfordul tole és nem nagyon kapunk magyarázatot semmire. Értem én, hogy tudni kell, hogy mire ülünk be, de akkor miért így kell beharangozni, hogy idegörlo thriller, hajtóvadászat... ilyen bevezeto után minimum egy épület felrobbanását várhatja az ember. De ebben a filmben nem történik lényegében semmi. Nincs karakterfejlodés, nincs sztorivezetés, csak úgy egymás után vannak pakolva a jelenetek és nem, vagy csak nagyon nehezen lehet követni a cselekményt. Egy ilyen rendezotol mint David Fincher nem vártam ilyen semmilyen filmet. Szinte mindegy lett volna, hogy ha o maga kiáll és felolvassa a tényeket és a dokumentumokat amik rendelkezésére álltak.
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
merliner | 2007. 09. 18. 17:26
Hát nem értek egyet az elottem szólóval szerintem ez a film így jó ahogy jó! Persze nem érheti el a harcosok klubja szintjét de így is egy fordulatokban gazdag thriller! ja és amúgy amikor én néztem a 4 héttel a premier után tele volt a mozi úgy hogy ez nem attól függ hogy jó-e a film vagy nem!
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)
Avatar
név | 2007. 09. 18. 17:16
Hátborzongatóan rossz film. Ha nem Fincher fémjelenzné, a kutya sem nézte volna meg. Totálisan érdektelen, unalmas, vontatt film elvarratlan szálakkal. A moziban egy héttel a premier után kb 10-en ültek. Egy pár mellettem beszélgetett, elöl röhögtek és a többiek a felénél kimentek.

Lehet, hogy ez a sztori így történt meg, de a való életet nem lehet átdolgozatlanul játékfilmként eladni. Fincher koma, mi történt veled?
Hasznosnak ítélted a kritikát? Yes No (0/0)