Keresés
A többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálata termékhez kapcsolódó kép
A többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálata
3 060 Ft
Könyv

A többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálata

Író: Turós Mátyás
Induló ár:  3 600 Ft
3 060 Ft

Készlet: Forgalmazói készleten

Várható szállítás: Rendelés után kb. 1-2 nap alatt

A köznevelésben az oktatáseredményesség mérése a tanuló dolgozatának értékelésétől a nemzetközi mérésekig jól kidolgozott, az eredmények érdeklődésre, közérdeklődésre és a döntéshozók figyelmére tartanak számot. A nevelés eredményességének mérései ezzel szemben ritkák, kevésbé ismertek, esetleg nem mutatnak túl a tanulók iskolához való viszonyának elemzésein. A nevelésieredmény-vizsgálat az intézményes nevelés eredményességmérését célozza meg. Az irodalomból ugyanis nem iskolamodellek külvilág felé deklarált önképének, identitásképző önbemutatásának, oktatáselméleti vonatkozásoknak, szocializálással kapcsolatos célkitűzéseinek teoretikus leírásai, hanem összevető jellegű empirikus eredmények hiányoznak. A vizsgálat ennek megfelelően korszerű (Rust et al., 2020) pszichometria, szűkebben, a téma okán pedagometria: a mérés nem eszméken, hanem empírián alapul. A nevelés eredményén nem a tanulók szociális készségeinek, társadalmi igazságosságról alkotott véleményének, klímakérdésekhez való hozzáállásának vagy iskolai hiányzásainak alakulását (Prior et al., 2021) értem, hanem a többségi, katolikus és Waldorf-iskolamodellek egyént szocializáló hatásainak különbségeit keresem.