Keresés
DVD

Az igazság napja (Clint Eastwood)

True Crime
Rendezo: Clint Eastwood
Szereplo: Clint Eastwood, Isaiah Washington, James Woods, Denis Leary ... , Lisa Gay Hamilton (további nevek)
Induló ár:  4 290 Ft
3 899 Ft

Készlet: Nem beszerezhető

Várható szállítás: Bizonytalan

    Eastwood legújabb filmjében, Az igazság napjában is a jól ismert figurát hozza. A rezzenéstelen arcú westernhős és a kemény zsaru, akinek az arcizma sem rándul most egy oknyomozó riporter, Steve Everett figurájában él tovább. Az Eastwood által alakított Everett leginkább a Nincs bocsánat egykor fényesen tündöklő, kemény, de sokat próbált, és mostanra kissé megfáradt, elfásult főhősét idézi. Negatív hős, akinek magánélete maga a megkomponált csődtömeg, aki erkölcsileg már régóta padlón van, de aki mindennek tudatában roszszul is érzi magát emiatt, és megpróbál kitörni.

   Steve Everett régebben országos hírű sztárriporter volt, a New York Times legmenőbb újságírója, akinek tollától rettegtek a korrupt politikusok, de életmódja miatt erényei és sikerei ellenére kénytelenek voltak megválni tőle főnökei. Alkohol és nők - a két szenvedély, aminek az idősödő riporter még most sem tud ellenállni, hiába várja otthon egy gyönyörű kisfiú és egy megértő feleség.
Everett csak egy régi barátnak köszönhetően kap munkát egy helyi lapnál, ahol érdektelen témákban kell nap mint nap oldalakat írnia. Tudja, hogy innen már nem válthatja meg a világot, de ezt régóta nem is akarja már. Éli szürke, egyhangú, züllött életét, iszik, csalja a feleségét (méghozzá kollégája feleségével), és minden csinos nőt behálóz ellenállhatatlan férfiasságával és sármjával.
Legutóbbi randevúján sikeresen összemelegedett új kolléganőjével - aki akár a lánya is lehetne -, és a kocsmai randevúról elégedetten tér haza. Partnernője azonban halálos balesetet szenved...

   Másnap a szerkesztőségben értesül Steve a halálhírről, és arról, hogy az elhunyt fiatal lány utolsó riportját neki kell befejeznie. A férfi nem szívesen vállalkozik a feladatra, de tudja: ha szembeszegül főnökével, könynyen az utcára kerülhet. Hálátlan rutinriport vár rá: egy halálraítélt férfival kell beszélgetnie néhány órával a kivégzés előtt. Vajon mi újat, érdekeset mondhat egy gyilkos, mielőtt megkapja a halálos injekciót?

   Everett züllött alak, de profi újságíró. Mielőtt elindul beszélgetni a fegyenccel, információt gyűjt az esetről. Szeretné pontosan tudni, miért került siralomházba a fekete férfi. Frank Beachum-ot azzal vádolták, hogy megölt egy terhes eladólányt az egyik helyi vegyeskereskedésben. Everett áttanulmányozza a rendőrségi jegyzőkönyvet, elolvassa a tanúvallomásokat, és megnézi a helyszínt. Zavarban van, mert úgy érzi, ebben az egyértelműnek látszó ügyben újra működni kezd hatodik érzéke, a rég elveszettnek hitt újságírói szimat, és azt jelzi az agyának, hogy nem áll össze a kép! Amikor beletekint halott kolléganője jegyzeteibe, még inkább arra gyanakszik, hogy a rendőrség nem járt el eléggé körültekintően az ügyben, és lecsukták az első gyanús feketét, akit közvetve kapcsolni lehetett a gyilkosság helyszínéhez. Kétségeit a halálraítélttel folytatott beszélgetése oszlatja el. A megtört, de a börtönévek alatt megtért férfi láthatóan beletörődött sorsába, nem hangoztatja ártatlanságát, és őszintén megdöbben, amikor a riporter nem az utolsó vacsorájáról, halálfélelméről és a börtönről kérdezi, hanem arra kíváncsi, amit a rab szerint rajta kívül mindenki meggyőződéssel hisz: tényleg ő ölte-e meg a lányt.

   Amikor Everett látja a rab szemén, hogy sejtése helyes volt, nekilódul, hogy bizonyítékot szerezzen. Már csak néhány órája maradt arra, hogy egy évek óta lezárt, megoldottnak hitt bűntényben megtalálja az igazi gyilkost - az ártatlanul megvádolt férfi közelgő kivégzése ugyanis csak ebben az esetben kerülhető el...

   Clint Eastwood legújabb filmjében helyén van minden. A karakterek - egészen a legutolsó börtönőrig - hitelesnek tűnnek, a történet sok szálon fut, mégis könnyen követhető, a színészek egytől egyig elsőrangú alakítást nyújtanak, a bűnügy megoldása a nézők számára is fejtörést okoz, de a krimi elemen túl az akció is szerepet kap, hiszen az egész film nem más, mint szélsebes versenyfutás az idővel. Ez a versenyfutás ugyanakkor nem öncélú, nem tévesztendő össze egyes primitív akciófilmek erőltetett megoldásaival. Eastwood a krimi/thriller műfajban is intelligens filmet készített, mint ahogyan a sztár western- vagy akciófilmjei is külön minőségi kategóriát képviselnek műfajukon belül.

   A rezzenéstelen arcú élő legenda olyan, mint egy igazán régi, patinás, közismert és megbízható márka: ha a nevét ott látjuk valamelyik terméken - esetünkben a filmen - pontosan tudhatjuk, mire számíthatunk, és vakon megbízhatunk benne. Nem okoz most sem csalódást!