Sziasztok!
Tudtátok, hogy annak idején David Fincher 210 perces filmben gondolkodott?! Hihetetlen ugye? Természetesen ezt a stúdió nem nézte jó szemmel. Még is csak egy fiatal rendezőről volt szó. Gondolom nem bíztak benne annyira, hogy ilyen hosszú filmet készítsen. Mert mi van, ha a film egy nagy bukta. Mégis Finchernek adok igazat, mert, ha minden elképzelését megvalósíthatta volna, akkor egy sokkal jobb film születhetett volna. Csak sajna ott van az, hogy volna. A közönséget pedig becsapta a stúdió mert mondhatta azt, hogy tessék ez a film szar nem érte volna meg több pénzt adni a rendezőnek. Engedni, hogy minden ötletét megvalósíthassa. Csakhogy maga a stúdió akadályozta meg Finchert a munkában. Határidőkkel, beleszólás magába a filmbe, pénz megvonással stb. Jellemző az egészre, hogy a vágásnál, és hivatalos bemutatónál már hiába keresték is a rendezőt, ő már nem kívánt ebben részt venni. Érthető is, hiszen nem engedte a stúdió, hogy normálisan dolgozzon. Nem valósíthatta meg minden álmát. Így nem a kész filmet láthatjuk, hanem csak a producerek által a díszbemutatóra szánt összevágott maszlaggal. Amire így a közönség mondhatta, hogy szar film. Csakhogy a stúdióval való harcról nem is tájékoztatott közönséget a stúdió vezette félre. Becsapták a közönséget. Érthető, hogy Fincher helyett a tetralógia számára elkészített bővebb változatot már megint a producerek vágták össze. Fincher nem volt hajlandó a munkában részt venni. Hiszen nem is létezik az a verzió amit anno ő megálmodott. Hogyan is várhatták el tőle, hogy vágjon össze egy olyan változatott amit ő saját íze szerint bemutathatna. Az elejétől kellene újrakezdenie a munkát. Az új vezetés állítólag utólag hajlandó lenne, hogy Fincher minden elképzelését megvalósíthassa. Csakhogy gondoljuk magunkat a rendező helyébe, anno amikor lehetősége lett volna, hogy saját íze szerint formálja meg a filmjét, a stúdió akadályozta meg abban, hogy olyan filmet készítsen, amit ő meg akart alkotni. Úgy sem olyan lenne minden mint
anno. Ha vannak ötleteid akkor amikor azokat kigondolod akkor frissen jó azokat megalkotni. Mert nem biztos, hogy minden ugyanúgy eszébe jutna a rendezőnek. Iletve a fiatal rendező tele becsvággyal, tele ötlettel ő úgy érzi, hogy amit ő kigondolt, azt megvalósítva valóban kasszasiker lesz belőle. A stúdiót is meg kell érteni, mert ők egy befutott rendezőben jobban bíznak, mint egy fiatal tapasztalatlan rendezőben. Aki úgy gondolja, hagy van költségvetés, van stáb akkor mindent megvalósíthat, hiszen úgy gondolja, hogy azért adtak pénzt neki, hogy az ötleteit megvalósíthassa. Csakhogy egy fiatal rendező nem biztos, hogy kasszasikerhez juttatja a stúdiót. Lehet, hogy csődbe juttatja mégis a céget. Egy idősebb, több tapasztalattal rendelkezó rendező, aki már rengeteg sikeren van túl nála kisebb az esély egy nagy buktára. Finchernek volna még egy problémája, ha most lenne lehetősége újra megrendezni a filmjét. A színészek. Nem biztos, hogy él mindegyik színész, vagy ráér-e vagy akar e még szerepelni a filmben. Vagy az, hogy nem öregedett-e már meg annyira, hogy nem vállalhatná a filmmet. Az új színészek kiválasztása pedig zsákbamacska lenne. Mert nem biztos, hogy olyan jók lennének mint a régi színészek.