"A műfajiság fogalma egyidős a film születésével. Már a filmgyártás hajnalán felmerült az elkészült alkotások kategorizálási igénye, egy olyan szempontrendszer, amely révén a nézők könnyebben tájékozódhatnak a filmek sokasága között, és segítséget kaphatnak az ízlésükhöz legközelebb álló alkotás kiválasztásában.
Műfajon (más néven zsáneren) a filmek azon csoportjárt értjük, amelyeket összekötnek az azonos műfaji jegyeik. Az egy zsánerbe tartozó filmeknek ismétlődnek a történeteik, konfliktusaik, visszatérő helyszíneken játszódnak, gyakran formanyelvi hasonlóság is jellemzi őket. A műfaj nem egy kötött fogalom, ha túl sok és sokféle film tartozik egy zsánerbe, az gyakran műfajcsaláddá növi ki magát, s benne szuverén, egymástól független, ámbátor egymással rokonságot mutató műfajok jelennek meg. A műfajokon belül alműfajok is megkülönböztethetők, amelyeken belül tematikák is kialakulhatnak. Ennek megfelelően a műfaji univerzum nem állandó, hanem változó, és a folyamatokban meghatározó szerepet töltenek be a nézői elvárások és a filmet körülvevő társadalmi hatások.
Jelen kötet a filmműfajok társadalomtörténeti áttekintésével foglalkozik. Olyan népszerű zsánerek ismertetésére kerül sor, mint a vígjáték, a sci-fi, a fantasy, az akciófilm, a katasztrófafilm, a kalandfilm, a képregényfilm és a háborús film. Valamennyi műfajnak több évtizedes történetisége van, nagyszámú filmpéldával a múltból és jelenből egyaránt. A kötet átfogó képet kíván nyújtani a tárgyalt műfajok társadalomtörténetéről a kezdetektől napjainkig.
A Chaplintől Pókemberig - Filmműfajok társadalomtörténete a Filmanatómia-sorozat korábbi könyveihez hasonlóan ezúttal is értő közönség és a műkedvelő laikus számára egyaránt olvasmányos és szórakoztató formában, számtalan ismert film segítségével kívánja bemutatni és a nézőhöz/olvasóhoz közelebb hozni a manapság legnépszerűbb, legismertebb filmműfajokat.
"