Keresés
Könyv

Mesterségem: irodalomtanár

Mesterségem: irodalomtanár
Író: Hózsa Éva
Induló ár:  2 000 Ft
1 700 Ft

Készlet: Nem beszerezhető

Várható szállítás: Bizonytalan

Az irodalomtudományi kutatások egyik legnagyobb kihívása napjainkban annak a feltérképezése, hogy hogyan szövődnek egymásba a különböző korok szövegei, hogyan alakul a bábeli könyvtár. A kötet szerzőjének eme szőttesek tanulmányozására módja van nem csupán az irodalmi és irodalomelméleti szövegek, hanem egyetemista tanítványai dolgozatainak vizsgálatakor is. Tanárként, mintegy a dialógushálók mediátoraként módja van kimutatni, a hallgatók hogyan építik be szövegeikbe az önértelmezési folyamatok lecsapódásaként a megélt irodalmi alkotások hozadékait. Módszertantanárként, a vizsgatanítások követőjeként figyelemmel kísérheti azt is, miképpen épülnek egymásra az általános iskolai, középiskolai és egyetemi oktatásban szerzett ismeretek, hogyan változnak az olvasói stratégiák, miképpen befolyásolják a tanulókat a művészetek új közvetítési lehetőségei, milyen eljárásokra, új eszközökre, módszerekre, újfajta érzékenységre van szükség ahhoz, hogy a tanulókhoz közelebb hozhassuk az irodalmi anyagot. Úgy, hogy gyúrható, fogyasztható, beépíthető, felemelő és szórakoztató, gondolkodtató és szívmelengető is legyen egyszerre. Mivel a szerzőnek rálátása van arra, milyen hangsúlyeltolódások történtek az oktatásban a befogadói elvárásokban, számos ötletet ad, illetve emel ki tanítványai óraterveiből annak elősegítésére, hogyan juthatnak el a tanulók az interaktív oktatás, a figyelemfelkeltő ráhangolódási tevékenység, a jól megválasztott munkaforma, a tanár személyes kisugárzása révén a jelentésteremtésig, az irodalom élményszerű befogadásáig. A kötet tanulmányai nyilvánvalóvá teszik az új típusú irodalmi törekvések, mediális, intertextuális és interdiszciplináris vonatkozások, a populáris regiszter beépítését az oktatásba, de a szerző nem reked meg az előszobában, hanem számos elmélyült tanulmány segítségével nyújt betekintést az egyes alkotói opusok eredményes tanításába. Mivel a dolgozat szerzője az oktatás-módszertani kérdéseket mind elméleti, mind gyakorlati vonatkozásaiban feldolgozta, kontinuitásában bemutatta, s tanulmánykötete egy folyamatosan végzett kutatói tevékenység fontos összetevője, a munkát jó szívvel ajánlom olvasásra. (Katona Edit utószava)