Szilaj, a vad és fékezhetetlen paripa társainak vezetője,
védelmezője.
Egy napon harmonikaszót hoz felé a szél a hegyekből, ő pedig
elindul, hogy megtudja az ismeretlen hangok eredetét. A távolban szokatlan fényeket
pillant meg, és ez végképp felkelti kíváncsiságát.
Egy tábor tüzét fedezi fel, körülötte pedig furcsa lények
- emberek -, akiket szintén sosem látott. Az első találkozás azonban drámai
fordulatot hoz: az emberek lasszóval elfogják Szilajt, magukkal viszik,
majd eladják a lovasság katonáinak.
Az Ezredes megparancsolja, hogy törjék be a lovat,
de az egymás után próbálkozó katonák nem járnak sikerrel. Az Ezredes
ekkor taktikát vált, kikötözi Szilajt - de enni-inni nem ad neki.
Ekkor felbukkan egy "kétlábú", egy fiatal dakota
indián, Kis Patak, aki maga is az ezredes foglya. Egymást segítve sikerül
megszökniük az erődből, és Kis Patak elviszi magával Szilajt a
falujába.
Itt találkozik egy Szelíd névre hallgató kancával,
akit társául választ. De a boldog napoknak hamar vége szakad, mert a falut megtámadják,
Szelíd pedig halálosan megsebesül.
Nem sokkal később Szilajt is elfogják és egy vasúti
vagonban találja magát, mely ismeretlen helyre tart. A fogság olyan hatással
van rá, mint eddigi kalandjai során semmi más: megtöri a szabadságához szenvedélyesen
ragaszkodó mén legyőzhetetlennek tűnő akaratát.
Az utazás pedig folytatódik az ismeretlen Vadnyugat felé...
Extrák:
- Audiókommentár Mireille Soria, Kelly Asbury és Lorna Cook
filmkészítők közreműködésével
- A Szilaj animációja (kb. 7 p.)
- A Szilaj zenéje (kb. 10 p.)
- Tanuld meg Te is, hogyan kell rajzolni Szilajt, James Baxter
segítségével (kb. 14 p.)
- 4 jelenet sztoribord változata
- Kedvenc jelenetek - a gyerekek 8 kedvenc jelenetének gyors elérése
- Cimarron Slam - játék
- Mustang Derby - játék
- Előzetesek
- Filmográfiák
- Produkciós információk
- Készítsd el saját filmedet - vágóstúdió! (DVD-ROM)
- 12 interaktív játék (DVD-ROM)