• {name} ({TCS})


Nem regisztrált felhasználó  - [belépés]
böngésző

Fórum
 
Rendezés: IDŐREND | FORDÍTOTT IDŐREND
250. eXiztenZ  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 23:49

Eszemben sincs, hogy ekézzem Spielberget, hiszen azzal a saját gyerekkoromat köpném szembe, és ezt nem akarom. Emlékszem, mikor a 80-as évek közepén először láttam moziban a Végzet templomát. Na annak a filmnek az első 15-20 perce jelentette számomra abban a pillanatban a mozizás csúcsát. Ilyen akciódús, mozgalmas filmkezdetet én addig még nem láttam. A Zenebutik ide vonatkozó adásának ismétlését is csak azért vártam türelmetlenül, hogy újra láthassam a film elejéről azt a 1.5-2 percet, ami belefért a műsorba.

Ez a Spielberghez köthető varázs aztán a 90-es évektől kezdődően fokozatosan eltűnt. Legalábbis számomra. Onnantól kezdve már csak a tisztességes iparost láttam benne, aki nyilván tudása legjavát adja bele az éppen aktuális mozgóképes termékébe. Sajnálom, de a Jurassic Parkból is csak annyi maradt meg bennem, hogy a szóban forgó rendező filmes karakterei tudnak a legnagyobb átéléssel tátott szájjal csodálkozni. Ennek ellenére nem gondolnám, hogy velem van a baj, hiszen a csodára ugyanúgy nyitott voltam. Amit mi sem bizonyít jobban, hogy pl. A nagy kékség végén képes voltam konkrétan besírni. Pedig akkoriban már vastagon benne voltam a felnőttkorban.

Talán nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy számomra a zseni és a korrekt iparos között az jelenti a különbséget, hogy technikától, látványtól függetlenül ki tud rám érzelmileg hatni. És ezért tartom zseninek Luc Besson-t a legelső filmjétől kezdve a mai napig Spielbergggel szemben, akit a 90-es évek elejétől forgatott filmjeitől kezdődően csak egy korrekt iparosnak látok, semmi többnek. De ez legyen az én hibám.

A West Side Story új változatát nyilván meg fogom majd nézni, mivel az eredeti /mondjuk úgy, hogy első feldolgozás/ nálam nagy kedvenc. És valószínű, véleményem is lesz majd a látottakról.:)

249. Frank Horrigan  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 19:05

Vagy vegyük példának a True Grit-et, azt sem véletlenül forgatták újra. A John Wayne-es verzió eléggé eltért az eredeti könyvtől, Coenék viszont egy ahhoz hű feldolgozást tettek le az asztalra, jóval komorabb hangvételben. Jó mind a kettő, de nekem a 2010-es remake jobban tetszik.

248. andrew1975
| 2020. február 10. - 18:43

Véleményem szerint a remake-nek akkor van létjogosultsága, ha képes valami pluszt adni az eredetihez képest. Ez megnyilvánulhat egy másfajta látásmódban, de akár technikai újításban is. A tavaly Suspiria egy eszméletlen nagy meglepetés volt, mert szeretem Argento filmjét és ódkozdtam a megtekintésétől. Aztán beadtam a derekam, és egy "all time" favorit született nálam, ami túltesz az elődjén is. Szóval nem minden esetben igaz az, hogy a remake az csak ötlettelenség.

247. téglagyári megálló  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 16:21

Ha nem ment volna át a meszidzs, arra céloztam, hogy nem sok embert érdekelnek már a "tegnap" filmjei sem, az átlagnéző pont nem ismeri a West Side Storyt, s akár Tízparancsolatot is lehetne neki készíteni, csak az mai köntösben baromi drága lenne és Marvel-szereplő nélkül kétséges a megtérülése. :D

246. téglagyári megálló  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 16:09

Nos, ez Spielbergre nem vonatkozik. Illetve ha igen, akkor lehet úgy fogalmazni, hogy azért akarja újrafesteni a Mona Lizát, mert annak a festményen 3 füle van és/vagy egy szeme és dokumentálva van, hogy az igazi Mona Liza nem így nézett ki.
A "pénztárhoz csalogatás" pedig a legutóbbi Webber-Macskák próbálkozás után egyáltalán nem előre lezsírozott, biztosra vehető dolog.
Szóval én egyre inkább bátor húzásnak tartom Spielberg West Side Story-rendezését, amit még a fiatal, szinte teljesen ismeretlen színészek nevei sem fognak a kasszáknál előnyben részesíteni.
Hogy nem éri el majd az "eredeti" (a Broadwy-darab az eredeti) színvonalát?
Nos, amíg egy Életrevalókkal megteszi azt Hollywood, hogy olyan kevés vásznon vetíti, hogy 10 millió dollár alatt tartsa Államok-szerte (ugyanez a francia film Amerikán kívül 416 millió dollárt keresett, vagyis a világ legmeghatározóbb piacán összeszedett pénznek a 41-szeresét), azaz kvázi elsüllyeszti, utána alig akarja forgalmazni fizikai hordozón, majd egy-két év múlva leforgatja az amerikai változatot, amit persze akkora csinnadrattával tesz, hogy első hétvégén dupláját hozza (20 millió) a francia eredeti teljes amerikai bevételének (10 millió) és erre az amerikai nézől önként és dalolva veszik a jegyet, úgy, hogy a végén 100 millió fölé fut a forgalom, akkor miről beszélünk?
De tudok egyszerűbb, kevésbé kockás, illetve kockásabb példát is hozni: a Pókember vs Csodálatos Pókember esetet, ami abszolút amerikai ikon, bálvány, izémizé-szint, és 10 éven belül újrahasznosították, na nem sok kreativitással, mert a történet szinte szóról szóra egyezik.
Jut eszembe, Joker hányszor volt már?

Ezek után, ebben a közegben egy Spielberget ekézni, amiért 50(!) év után elővesz egy színházi darabot...

245. Jester   [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 15:29

Na igen. 1D -> 2D (majdnem) :)

244. purple rain  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 15:03

Persze, de az 1959-es verzióban meg is szólaltak, azért az nagy előrelépés.

:D :D

243. Jester
| 2020. február 10. - 14:41

Szerintem akkor van értelme a remake-nek, ha számít a technika fejlődése (pl. A légy). Úgy tudom, hogy a Drágám a kölykök összementekből terveznek egy feldolgozást. Na, az ilyeneknél szerintem nem hülyeség, mert látványos lenne a különbség az új javára. Csak a sztorit el ne csesszék, akár szóról szóra ugyanaz is lehet.

242. Jester   [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 14:33

Már az 1959-es Ben-Hur is remake volt.

241. Plissken  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 14:19

Asszem készült egy tévés remake-je a Kleopátrának, 1999-ben. Amúgy bármi lehetséges, ha a Ben-Hurt is újra lehetett forgatni.

240. Pizsama  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 13:43

Alapvetően jogos a kritikád, ugyanakkor egy adott történet feldolgozása nem feltétlenül kell hogy egy újabb lehúzott bőrt vagy gyenge másolást jelentsen.
Van hogy az alkotók a feldolgozáskor képesek máshogy megmutatni, árnyalni a történetet. Vagy épp a technikai lehetőségek bővülnek, hogy jobb látványvilágot kreáljanak.
Szerintem senki sem úgy tekint az 1982-es A Dolog -ra vagy az 1986-os A Légy -re mint gyenge feldolgozások.
Szerintem igenis vannak olyan esetek, amikor egy alkotó hozzá tud adni, és az adott kor szellemének megfelelően tud elmesélni egy olyan történetet, amit lehet hogy korábban mások kicsit másképp megcsináltak már.

Ugyanakkor én se vagyok nagy híve a remake-eknek (Robotzsaru, Oldboy, A tégla, Életrevalók), mert van amikor bizony nem sikerül felülmúlni az eredetit. De ez benne van a pakliban.

Én azt csodálom, hogy 63-as Kleopátrát még senkinek sem jutott eszébe remake-elni, mondjuk Jennifer Lawrence-szel! :D

239. DNS  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 13:21

Sajnos ez általános filmipari tendencia, főleg ott, ahol túl sok pénzről van szó, és nagyot lehet bukni. Pénz beszél, a kutya ugat...

238. Jester   [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 9:29

Ezek szerint amit te kifogásolsz, az a remake-ek létjogosultsága. Igazad van persze, inkább fessen mindenki új képet. Én a már elkészült konkrét feldolgozásokat bíráltam, hogy egyik-másik nem lett rossz.

237. eXiztenZ  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 8:55

Egy nagyon hülye hasonlat, aztán részemről befejeztem ezt remake-témát:

Tegyük fel, hogy egy másodvonalbeli, dilettáns festőművész vagyok. És mert se ötletem, se fantáziám nincs, kitalálom, hogy újra lefestem a Mona Lisát. Tudom, hogy sokkal sz@rabb lesz, mint az eredeti, de miért ne. Modern ecseteket veszek, meg modern festéket, természetesen modern vásznat is, és kis idő múlva elkészül a mű. Csinálok hozzá egy jó marketinget és terjeszteni kezdem, hogy az én képem sokkal aktuálisabb, modernebb, színesebb, mint az eredeti mű. Meg tudok győzni erről mondjuk minden ezredik magyar embert, akik eljönnek és 5000 Ft-ért megnézik a képet. Természetesen köpködnek, meg sikítoznak, de ez nekem mégis csak 50.000.000 ft-ot eredményezett.

Amire igazából ki szeretnék lyukadni az az, hogy sok filmes alkotó csak azért készíti el egy már létező klasszikusból a saját változatát, mert nincs eredeti ötlete és könnyebb a mozipénztárakhoz csalogatni a jónépet egy már egyszer jól bejáratott címet újra feldobva. Természetesen hozzáértő lévén tudva azt, hogy az ő új verziója nyomába sem érhet az eredetinek. Ez így természetes? Ez lenne a filmművészet jövője?

236. Afrikakorps  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 8:31

Szórol szóra!

235. Afrikakorps  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 8:30

Nagyon furcsa, hogy Spielberg filmjeinél ennyire más az ízlésünk, míg például hozzád hasonlóan a Bond szériában nálam is működik mind Craig karaktere, mind a Mendes rendezte filmek hangulata, elsősorban a Skyfall. S abban is igazat adok Neked, hogy Fiennes nagyon jót tett a szériának. Tényleg furcsa, nálam Spielberg összes nagy kedvence az 1990-es évektől van.

234. Afrikakorps  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 10. - 8:17

Vitatkozni nem fogok :-), szerintem totál ízlésbeli különbség egy filmhez való elvárásunk, innentől pedig teljesen szubjektív a dolog. Én elfogadom, hogy Neked az általad felsoroltak jobban tetszenek, gyerekként a hibáikkal együtt természetesen nekem is tetszettek, de a 2. Világháborús témáknál maradva nekem kimagaslik a Ryan Közlegény megmentése, pedig bár Spielberg jópár filmjét nagyra tartom, de nem elsőszámú kedvencem a rendező. Ezenkívül a témában nekem sokkal jobban tetszett a teljesség igénye nélkül például az Ellenség a kapuknál, Das Boot, Levelek Ivo Dzsimáról, A bukás, Pearl Harbor, Az őrület határán de akár a Schindler listája is. Természetesen ezek a filmek sem tökéletesek, de 30 éve múlva én azt gondolom, ezek számomra tartalmasabb és jobb filmek maradnak, mint az általad felsoroltak.
A West Side Storyhoz nem tudok hozzászólni, s bár sokféle zenét szeretek, a komolyzenétől a heavy metalig, beleértve akár a musical műfajt is /nagy Webber rajongó vagyok/, de Bernstein West Side Storyjától eret vágok magamon. Nagyon nem az én világom, nem is érdekel sem az eredeti, sem a feldolgozás.

233. eXiztenZ  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 21:59

Nem rosszindulat ez, hanem csak a kelleténél nagyobb mértékű cinizmus. Mondom ezt úgy, hogy Spielberget sokáig hozzád hasonlóan a mozi fenegyerekének, sőt egyenesen rendezőzseninek tartottam. Egészen a 80-as évek végéig. Onnan kezdődően viszont alig tudok említeni tőle valamit, ami túlnőne a korrekt iparosmunka keretei közül. Sőt esetenként elmegy a giccs irányába is. Nyilván ez csak az én véleményem és erősen szubjektív.

Mindezzel együtt is az egyik kedvenc Columbo-epizódom az ő nevéhez fűződik, még a széria elejéről: Ahogy a könyvben meg van írva. Azokkal az ijesztően irreális közeliekkel. Viszont ezen kívül max. csak négy másik filmet tudnék tőle mondani, amelyek a mai napig tetszenek. /Cápa, és az első három Indina Jones/

A remake-hullámból úgy általában van elegem, Spielbergtől függetlenül. Soha nem értettem, hogy ha egy rendező az eredeti fimnél nem tud jobbat, maradandóbbat alkotni, akkor miért elégszik meg egy gyengébb utánzattal?

232. Plissken  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 18:59

A Spielberg-es Világok harca inkább a könyvön alapszik, mint azon a régi filmen. Relatíve az ő feldolgozása hűségesebb az eredeti forráshoz. Persze sok ikonikus jelenetet átvett a régi filmből tisztelgés iránt, de pl a Tim Robbins-os szálat ő vitte először vászonra, a régi filmben nem szerepelt.

231. téglagyári megálló  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 18:51

Annyira nem a modernizálás a cél, hogy pont hogy az eredeti Broadway darab könyvéhez hűbb adaptációt készítettek. Spielberg hosszú évek óta tervezi ezt a projektet, nem csak úgy eszébe jutott, de egyébként már egyszer csinált egy olyan filmet, ami egy korábbi filmen alapszik, a Világok harcát, ami azért nem sült el annyira rosszul... :) Szigorúan nézve az Örökké is idesorolható, ami The Guy Named Joe című Spencer Tracy-klasszikus előtti tisztelgés.
Spielberg még sosem készített musicalt és mindenképp vágyott arra, hogy kipróbálhassa magát számára idegen területen is. Ez semmiképp sem "időskori biztonsági játék", nekem tetszik, hogy törekvő, akárcsak Scorsese, aki szintén halad a korral, új dolgokat, új technikákat próbálva, kísérletezve. Látszik, hogy ők valóban a mozi fenegyerekei.

230. Jester   [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 17:02

A Ben-Hur talán nem, de a többi remake szerintem jól sikerült. Az eredetieket viszont nem tudja szétcseszni egy rosszul sikerült film sem, azok már készen vannak.

229. Jester   [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 16:58

Ott nem Bay-jel van bayom, az egész Transformers-dolog butaság.

228. Plissken
| 2020. február 9. - 16:38

Nem sokat tudok a Spielberg-es West Side Story-ról (mikor fog játszódni, kik lesznek a főszereplők, stb), de feltételezem, a modernizálás inkább a társadalmi részt fogja érinteni, a dalokat és a táncokat nehéz lenne cgi-vel feljavítani (bár nem lehetetlen, maximum ízléstelen). Szóval ha ugyanúgy tehetséges előadók fognak szerepet kapni, korszerű díszletekkel, akkor nyilván nem lesz vele különösebb gond. Spielberg-től azért nem feltételezek egy Macskák-szintű perverziót :D

227. téglagyári megálló  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 15:09

Én meg arra, hogy túlteng nálad a rosszindulat.

226. eXiztenZ  [ ELŐZMÉNY ]
| 2020. február 9. - 14:27

Én inkább arra gondolok, hogy kevés a nyugdíj, és nincs új ötlet.

Vagy hogy talált magának egy olyan klasszikust, amit még nem cseszett szét senki.:) /lásd: Ben Hur, Hét mesterlövész, Robotszaru, Emlékmás, stb.../

LAPOZÁS: 250-226 | 225-201 | 200-176 | ...első oldal »














Az oldalon feltüntetett termékképek csupán illusztrációs célt szolgálnak. A valódi termékek megjelenése esetenként eltérhet a képen látottaktól!
Tel.: 06/1-41-31-555 | © Xpress.hu 1999-2018. Minden jog fenntartva.
T: T: