A megszállottan újító hajlamú rendező, Jean-Luc GODARD Az asszony, az asszony című filmjével önmagában is ellentmondásosnak tűnő, neorealista musicalt ajándékozott a filmirodalomnak. A fő szerepekkel Godard az 1961-ben hírneve csúcsán álló Anna Karinát, Jean-Paul Belmondót és Jean-Claude Brialyt bízta meg.
A film az egzotikus táncosnő, Angéla (Anna KARINA Alphaville, Utolsó nyár Tangerben, Közöny) történetét beszéli el, aki úgy dönt, hogy a gyermekvállalás gondolatát vonakodva fogadó párja, Émile (Jean-Claude BRIALY Egy francia nő, A szabadság fantomja) ellenkezése ellenére is gyermeket hoz a világra. A terv megvalósítása közben azonban Angéla azon kapja magát, hogy szinte kettészakad Émile és legjobb barátja, Alfred (Jean-Paul BELMONDO Az arany bűvöletében, A Profi, Két apának mennyi a fele?) között. Történetük feldolgozása ravasz, s egyben pajkos tisztelgés az amerikai, zenés komédiák (musicalek) előtt, amelyben Godard aláírás-szerű ismertetőjegye, azaz szellemessége és intellektusa is erősen megnyilvánul.
Az asszony, az asszony a fiatal Godard legélénkebb és legkönnyebben emészthető munkája, amely valójában a szín, a humor és a híres zeneszerző, Michel Legrand muzsikájának szédítő, tömör ötvözete, ami a részletekben dőzsölve s egyben rendkívül aprólékosan vizsgálja meg Godard örökös mániáját, a mozi mechanizmusát.