Az első Magyarországon megjelenő DVD-18-as lemez (kétoldalas,
kétrétegű), plusz 1 extra DVD 9 lemezzel!
- Ezer évvel ezelőtt kétség sem fért hozzá, hogy Földünk
a világegyetem középpontja. Ötszáz éve még úgy tudták elődeink, hogy lapos a
Föld. Tizenöt perce még azt hitted, egyedül az emberi faj egyedei képviselik
rajta az értelmes lényeket. Képzeld el, mi mindenre derülhet fény holnap! -
ezeket a sokat sejtető szavakat K ügynök mondja a titkos szervezet újoncának,
a polgári nevétől és személyazonosságától megfosztott J-nek.
Bizony, már régóta nem kérdéses, hogy nem vagyunk egyedül
a világegyetemben, de az bizonyára sokak számára meglepő, hogy az Idegenek évtizedek
óta köztünk élnek és sokan közülük nem is bujkálnak a nyilvánosság elől. Tudták
például, hogy Sylvester Stallone is földönkívüli? Vele persze nincs semmi
baj, elég jól beilleszkedett, de vannak renitens űrlények is, akik csak bajt
kevernek. Az ő megregulázásukra - no és az egész gigantikus összeesküvés titokban
tartására - jött létre az a titkos szervezet, amelynek K és J
ügynök is a tagja. Felkutatják és - ha kell - likvidálják az emberiséget veszélyeztető
egyedeket, és nem feledkeznek el arról sem, hogy megfelelően töröljék az esetleges
emberi szemtanúk emlékezetét. Hát ezért vagyunk még sokan, akik eddig semmit
sem tudtak a köztünk élő idegenekről!
A Men In Black - Sötét zsaruk különleges film, de
még különlegesebb az a módszer, ahogyan a Columbia/TriStar DVD-n tálalja a rajongóknak.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a formátum megjelenése óta nem volt még példa arra,
hogy ennyi és ilyen kimagasló színvonalú extra tartalommal töltöttek volna meg
egy korongot. Íme a film ezen változatán fellelhető extrák listája:
- Vizuális kommentár Barry Sonnenfeldtől és Tommy Lee Jonestól. (Nem csak
halljuk a rendező és a színész megjegyzéseit, kommentárjait, de végig látjuk
is sziluettjüket. Alkalmanként meg is jelölnek - bekarikáznak, benyilaznak
- egy egy vicces, vagy érdekes részletet a képen. Viccesebb, mint a film!)
- Karakter-animációs tanulmány (a látószög-váltó gomb segítségével megnézhetjük,
hogyan nézett ki egy-egy figura az alkotás különböző folyamataiban, a vázlatrajztól
kezdve, a dróthálós modellen keresztül a végső, renderelt változatig.)
- Az alagút jelenet felboncolása (A karakter-tanulmányokhoz hasonlóan több
munkafázisban nézhetjük meg az alagút-jelenetet a kamera-gomb segítségével
váltva a rétegek között)
- 5 kimaradt jelenet
- Vázlatrajzok, fotógaléria, storyboard
- A Storyboard és a film összehasonlítása (a kép egyik felén a Storyboard
látható, a másikon a végleges film)
- Az eredeti (korabeli) werkfilm
- Egy vadonatúj werkfilm, A Men In Black átváltozásai címmel
- A filmzene videoklippje Will Smith-szel
- Levél Barry Sonnenfeldtől
- A film eredeti képarányú, szélesvásznú változata mellett a lemez másik oldalán
a 4:3-as képarányú Pan/Scan változat is megtalálható!
Ezen Speciális változat mellé egy plusz extrákat tartalmazó
korong is jár, amelyen a következők találhatók:
- Technikai jellegű, rendkívül részletes (elsősorban a trükkökre vonatkozó)
kommentár Barry Sonnenfeld, Rick Baker és az ILM (a trükkstúdió) munkatársai
közreműködésével.
- Így készült a Will Smith és az Edgar nevű lény közötti összecsapás-jelenet
(változtatható kameraállás)
- Házi filmstúdió. (Három rövid jelenetet vághatunk össze és összehasonlíthatjuk
művünket az eredeti változattal - a rendező útmutatásaival.)
- Újabb fotógaléria, több mint 1000 fényképpel, vázlatrajzzal.
Szintén megvásárolható a Men
In Black - Sötét zsaruk egy lemezes változatban is, kevesebb extrával, alacsonyabb
áron!
Men
In Black - Egy filmsiker születése
Az 1997-es nyári moziszezon rengeteg meglepetéssel szolgált:
hónapokkal korábban beharangozott, nagy költségvetésű szuperprodukciók, sokat
ígérő folytatások csak mérsékelt sikert arattak vagy egyenesen megbuktak a pénztáraknál.
Már-már azt hitte az egész mozis szakma, hogy a máskor forró sikerektől hemzsegő
nyáron ezúttal szörnyű átok ül, amikor berobbant a képbe két komor szerkóba
öltözött úriember, és a világon kívül megmentették a szezont is. Az év végéig
csak az Egyesült Államokban közel negyedmilliárd dollár bevételt termelt a Columbia/TriStar
stúdiónak a fanyar humoráról ismert Barry Sonnenfeld (Szóljatok a
köpcösnek!, Addams Family) legújabb filmje, a Men in Black - Sötét
zsaruk, olyan filmeket lemosva a porondról, mint a Jurassic Park
folytatása, vagy a Hanta Boy!
A siker titka egyszerű: a film minden komponense a helyén
volt! Az ügynökök modora, öltözködése, sötét öltönye, márkás napszemüvege és
egyenkarórája igazi divatot teremtett. A főszereplő Tommy Lee Jones (Életre-halálra,
Tűzhányó, Mindörökké Batman, Született gyilkosok, A
szökevény, Úszó erőd) rendíthetetlen komolysága és vasaltsága, valamint
Will Smith (Vadiúj vadnyugat, A Függetlenség napja, Bad
Boys - Mire jók a rosszfiúk, 6szoros ölelés, Kaliforniába jöttem
- TV sorozat) hanyagsága a filmtörténet legfurcsább, mégis legmókásabb párosát
eredményezte. A felbukkanó földönkívüliek figurái a legeredetibbek, amit valaha
filmen láthattunk, a trükkök pedig tökéletesek, ahogyan azt Lucas cégétől,
az Industrial Light and Magictől el is várhatjuk. Az egész film mozgatórugója
azonban a humor - ezen a téren a rendezőnek Barry Sonnenfeldnek köszönhetjük
a legtöbbet. A kész forgatókönyvet többször is átírva, helyszíneket, sztorit
és karaktereket megváltoztatva saját stílusára formálta a filmet - úgy is mondhatnánk:
stílust adott a produkciónak.
- Amikor Spielberg felkért a rendezésre, az első dolgom
volt, hogy Los Angeles helyett New York-ba helyezzem át a cselekményt - mondja
Sonnenfeld - New York tipikusan az a neurotikus város, ahol csak úgy
hemzsegnek a földönkívüliek. Én már csak tudom, hiszen ott nőttem fel. Amikor
elolvastam a forgatókönyvet egyből tudtam, hogy mit szeretnék csinálni: a Francia
kapcsolat „földönkívülis“ változatát!
Arra a kérdésre, hogy nehéz volt-e a „komoly“ filmekhez szokott
Tommy Lee Jones-t egy vérbeli vígjátékban dirigálni, a rendező így felelt:
- Tommynál viccesebb ember még életemben nem láttam. Csak egy dologra kellett
figyelnem: nem hagyhattam, hogy megpróbáljon jópofa lenni. A legképtelenebb
szituációkban fapofával mondja a komolynak tűnő szöveget, és ettől lesz oltári
humoros a jelenet. Erre csak ő képes.
Vajon mi volt a legnehezebb feladat egy ilyen nagyszabású
film készítésénél?
- A forgatás előtt leültünk, és elkezdtük megbeszélni,
milyenek legyenek az idegenek. Szerettem volna mindenben eltérni a megszokott
földönkívüli-ábrázolásoktól, amelyek többsége nem tud elvonatkoztatni az embertől,
és ugyanúgy végtagokat, szemet, szájat, fület képzel a jövevényekre. Aztán elkészültek
az első rajzok, és valami hiányzott róluk. Ez így rendben volna, de hogyan lát?“-
kérdezte egyikünk. Rajzoltunk hát szemet neki. Így már jobb, de hogyan kommunikál?“
így a másik. Odabiggyesztettünk hát egy pár ajkat is. A végén a mi idegenünk
is úgy nézett ki, mint a többi. Ekkor azt mondtam a trükkösöknek: csináljatok,
amit akartok, adjatok nekik szemeket, meg kezeket, ha kell, akkor egy tucatnyit
- a lényeg, hogy a lények idétlenek legyenek! De ezzel még nem volt vége. Míg
a színészekkel néhány hét alatt leforgattuk a filmet - igazi sétagalopp volt
- addig a több mint egy évig tartó utómunkálatokba jól megizzadtunk. Tommy és
Will kiáll a kamera elé és a közönség dől a röhögéstől - elég egyszer-kétszer
ismételni a jelenetet. De egy számítógéppel animált idegent nagyon nehéz úgy
ábrázolni, mozgatni, hogy az tényleg vicces legyen. A végeredményen nem látszik
ugyan, de sokat szenvedtünk. Van olyan tizenöt másodperces jelenet a filmben,
ami nem kevesebb mint 11 hónap alatt készült el! Persze, ha az emberek jót nevetnek
rajta, akkor még így is megérte!